۱۳۸۹ آبان ۲۰, پنجشنبه

جمهوری اسلامی از اشعار غمگين موسيقی رپ می ترسد



پارس دیلی نیوز:ديلی تلگراف زير عنوان "چرا جمهوری اسلامی موسيقی رپ را خفه می کند" می نويسد حسين ساجدی نيا، رئيس پليس تهران اخيرا سرنوشت ايرانيان جوانی را روشن کرد که به توصيف او جذب موسيقی "منحرف از نظر اخلاقی" می شوند.


به گزارش روزنامه تهران امروز، او گفته است، هفته گذشته مردان و زنان جوان در يک رشته حملات عليه اماکنی در پايتخت دستگير شدند که صحنه موسيقی زيرزمينی رپ بود. رپرها، زن مرد و زن، ظاهرا برای ساختن آهنگ هائی که رژيم ايران آن ها را موسيقی فاسد و ضد اسلامی توصيف می کند، ساختمان هائی متروکه را اشغال کرده بودند.


روزنامه تهران امروز شرح می دهد که پليس چگونه ساختمانها را پس از کسب اطلاع از ديده شدن "پسرها و دخترهائی جوان" با ظاهری نا متعارف و آلات موسيقی غربی، زير نظرمی گيرد.


اين کارجوانان ايرانی را خشمگين و هراسان می کند.


استقرار رژيم اسلامی با مهاجرت ايرانيان با استعداد در صحنه موسيقی از کشورهمراه بوده است. عرفان، يک رپر سرشناس ايرانی است که اکنون در کاليفرنيا زندگی می کند. شعرهای او در باره اتوموبيل کورسی و پول نيست. مسلما شعرهائی مبتذل و س..ک..س..ی هم نيست که دولت ايران می گويد.


اشعارغمگين آهنگ "صد قسم" مشخصا مرتبط با دوران پس از سال ۲۰۰۵ است که احمدی نژاد پخش موسيقی غربی و به اصطلاح "زشت" را از ايستگاههای راديو و تلويزيونی کشورممنوع ساخت.


عرفان همچنين پس از اعتراض های ژوئن ۲۰۰۹ جنبش سبز، در حمله ای صريح عليه دولت، آهنگ "تصميم" را ساخت، که بخصوص يک خط آن انعکاسی از وقايع اخيراست. برای چنين اشعاری است که موزيسين های جوان در تهران بازداشت شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: