۱۳۸۹ آبان ۲۹, شنبه

نارضایتی پرستاران از اضافه کار اجباری

ایران پرس نیوز:خبرگزاری مهر: رئیس شورای عالی نظام پرستاری با تاکید بر اینکه کمبود نیروی پرستاری را نمی توان منکر شد تصریح کرد: متاسفانه اغلب پرستاران اضافه کار اجباری انجام می دهند.

شمس الدین شمس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به رغم افزایش تعداد تختهای بیمارستانی نسبت پرستار به تخت کاهش یافته است. به طوری که تعداد تخت یک بیمارستان از 240 به 300 تا 400 تخت افزایش یافته اما نیروی پرستاری آن اضافه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون تختهای بیمارستانی در کشور بر اساس نیاز بیماران و مردم به میزان 1.5 تا 2 برابر تعداد تختهای مصوب در چارتهای بیمارستانی افزایش داشته است، افزود: دولت باید با وجود افزایش بخشها و تعداد تختهای بیمارستانی آمار و ارقام واقعی از بیمارستانهای کشور و تعداد نیروی پرستاری شاغل در آن را محاسبه و اعلام کند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به قانون ارتقای بهره وری نیروی بالینی نظام سلامت که هدف آن کاهش ساعت کار پرستاران است گفت: با اجرای این قانون فرصت بیشتری برای استراحت پرستار فراهم شده و موجب ارتقای کیفی خدمات بالینی می شود.

شمس با انتقاد از اضافه کار اجباری که بسیاری از پرستاران انجام می دهند، افزود: زمانی که حوزه سلامت حاکمیتی است باید وضعیت موجود را بر اساس استانداردها بررسی کنیم. دولت می تواند از تعداد نیروهای سایر بخشها کم کند و به بخش سلامت بیفزاید.

هیچ نظری موجود نیست: