۱۳۸۹ آبان ۲۷, پنجشنبه

رژیم خودکامه جمهوری اسلامی آزادی مذهبی را تهدید می کند

ایران پرس نیوز:به گزارش صدای آمریکا، وزارت امور خارجه این کشور گزارش سالانه خود را در باره آزادی مذهبی در جهان منتشر کرده است. در این گزارش از نقض آزادی های مذهبی در حکومتهای خودکامه از جمله جمهوری اسلامی ابراز نگرانی شده است

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در این باره گفت، رژیمهای خود کامه و گروه های افراطی خشن در نقاط مختلف جهان آزادی مذهبی را تهدید می کنند.

در گزارش وزارت خارجه آمریکا آمده است، در ایران، بی احترامی دولت به آزادی مذهبی همچنان ادامه دارد. دولت جمهوری اسلامی با اقدامات خود برای همه گروهای مذهبی غير شيعه همچون سنی ها، بهائیان، دراويش، مسيحيان و يهوديان فضای تهديدآميز ايجاد کرده است.

در گزارش گفته شده عناصر افراطی اسلامی در عراق (عوامل رژیم) فشار فوق العاده ای بر افراد و گروهها برای رعایت تعبیرهای افراطی اسلام وارد آورده اند و خشونت فرقه ای بر توانایی مردم که بتوانند شعائر مذهبی خود را آزادنه انجام دهند، اثر گذاشته است.

همچنین گزارش هایی که از چین می رسد حاکی است مقامات امنیتی این کشور راهبان بودایی، گروه های مسیحی ثبت نشده، و مسلمانان اویغور را آزار می دهند.

هیچ نظری موجود نیست: