۱۳۸۹ بهمن ۵, سه‌شنبه

"بازداشت شدگان پاوه تحت شکنجه قرار دارند"


پارس دیلی نیوز:کردیش پرسپکتیو: دستگیر شدگان اخیر در شهر پاوه در بازداشتگاه سپاه پاسداران تحت شکنجه شدید قرار دارند.


به گزارش کردیش پرسپکتیو، ده فعال مدنی کرد اهل شهر پاوه در استان کرمانشاه، که حدود دو ماه پیش از سوی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بازداشت شدند تحت شکنجەهای شدید جسمانی و روحی قرار دارند و وضعیت آنها مخاطره آمیز خوانده شده است.


رفعت مرادی، روزنامەنگار و از نزدیکان برخی از این دستگیر شدگان در مصاحبەای با کردیش پرسپکتیو ضمن تائید وضعیت وخیم این زندانیان کرد افزود: "یکی از این افراد به نام عبدالله عزیزی بر اثر فشارهای شدید فیزیکی، دچار عارضه سکته شده است."


مرادی در ادامه گفت به دلیل افزایش احتمال مرگ این فعال دربند در بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه، نامبرده با قید وثیقه و به صورت موقت آزاد شده است و نه نفر دیگر همچنان در بازداشتگاه سپاه پاسداران و تحت شکنجه قرار دارند.


این روزنامەنگار با اشاره به عدم امکان ملاقات این افراد با خانوادەهایشان افزود که بازداشت شدگان در طی این دوماه تنها یک مکالمه کوتاه تلفنی با خانوادەهای خود داشتەاند.


رفعت مرادی در ادامه این گفت و گو می گوید که تاکنون دلیل یا دلایل احتمالی بازداشت این افراد مشخص نشده است و این فعالان از داشتن وکیل مدافع نیز محروم بودەاند.


به گفته این روزنامەنگار تاکنون اقدام جدی از سوی سازمانهای مدافع حقوق بشر در این باره صورت نگرفته و تنها خبر مروبط به دستگیری آنها در برخی از رسانەها منتشر شده است.


اسامی نه نفر از دستگیر شدگان پاوه به این شرح است:


1- رئوف مرادی فرزند محمد، ساکن شهر پاوه

2- ویسی ویسی فزرند شاەکرم، ساکن شهر پاوه

3- هیبت سلیمی فرزند حسن، ساکن شهر پاوه

4- سادات قادری فرزند قادر، ساکن روستای دشه

5- فهمی قاسمی فرزند انور، ساکن روستای دشه

6- رفیق محمدی فرند احمد، ساکن روستای دشه

7-ادریس محمودی فرزند صدیق، ساکن روستای دشه

8- عبدالله عزیزی فرزند محمد، ساکن شهر پاوه

9- محمد دولتخواه فرزند احد، ساکن شهر پاوه

تنظیم از: س.ا

لطفا خبر رسانى کنيد و به ارگانهاى بين المللى اطلاع دهيد.

هیچ نظری موجود نیست: