۱۳۹۰ اردیبهشت ۱, پنجشنبه

انتقال حسين رونقي ملکي با دست‌بند و پابند به بيمارستاني در تهران


آژانس ايران خبـــــــــــــر: با پيگيري‌هاي مدوام خانواده حسين رونقي ملکي براي درمان، وي روز جاري به يکي از بيمارستان‌هاي تهران منتقل شده است.
حسين رونقي ملکي وبلاگ‌نويس و فعال حقوق بشر که در چهار ماه گذشته از وضعيت نامناسب جسمي و ناراحتي شديد کليه رنج مي‌برد، بعد از تاخير چهار ماهه براي درمان به بيمارستاني در تهران منتقل شد.
خانواده حسين رونقي ملکي به «رهانا» سامانه خبري «خانه حقوق بشر ايران» گفتند: «با پيگيري‌هايي که صورت گرفت بالاخره حسين امروز با دست‌بند و پابند به يکي از بيمارستان‌هاي تهران منتقل شد. در حال حاضر بستري شده و قرار است اگر مشکلي پيش نيايد طي روزهاي آينده مورد عمل جراحي قرار بگيرد.»
مسئولين زندان و قوه قضاييه يک بار نيز اجازه‌ي درمان حسين رونقي را به خاطر عدم پرداخت هزينه از سوي خودشان نداده بودند، خانواده‌ي اين وبلاگ‌نويس خود هزينه‌ي درمان را تقبل کرده‌اند. اين در حالي است که پيش‌تر اين درخواست خانواده‌ي رونقي نيز بارها از سوي مسئولان رد شده بود.
حسين رونقي ملکي از تاريخ ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۹ بازداشت و مدت ۱۰ ماه را در سلول‌هاي انفرادي بند ۲ الف زندان اوين که زير نظر سپاه پاسداران و خارج از نظارت سازمان زندان‌ها است، سپري کرده بود. به خاطر فشارهاي وارد شده در طول مدت بازداشت وي دچار ناراحتي‌ها جسمي از جمله عفونت شديد کليه شده بود که در طول چند ماه گذشته مسئولين زندان و نهادهاي امنيتي از مرخصي استعلاجي و درمان وي جلوگيري کرده بودند.
اين در حالي بود که به گفته‌ي پزشکان وي نياز به درمان فوري و اورژانسي داشت.
حسين رونقي ملکي (بابک خرمدين) از سوي شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضي پيرعباسي به ۱۵ سال زندان محکوم شد که اين حکم در دادگاه تجديد نظر عينا به تأييد رسيد. وي بعد از ۱۰ ماه بازداشت در بند ۲ الف زندان اوين به بند ۳۵۰ منتقل شده است. وي طي روزهاي گذشته بعد از چندين ماه توانست با خانواده‌ي خود به صورت حضوري ملاقات کند.

هیچ نظری موجود نیست: