۱۳۹۰ فروردین ۲۷, شنبه

بیژن پاکزاد طراح نامی‌ ایران درگذشت


لحظاتی پیش بیژن پاکزاد طراح نامی ایران و جهان بر اثر سکته مغزی در سن ۶۷ سالگی در ناباوری تمام از دنیا رفت.

بیژن پاکزاد طراح و تولیدکننده سرشناس ایرانی-آمریکایی لباس‌های مردانه و عطر، روز جمعه دچار سکته مغزی شد و عصر روز گذشته در بیمارستانی در لس آنجلس درگذشت.


بیژن پاکزاد روز جمعه در محل کار خود هنگام گفتگوی تلفنی دچار سکته مغزی شد و به بیمارستان سیدر ساینا منتقل شد و تحت دو عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه تلاش پزشکان به جایی نرسید، و این طراح بزرگ ایرانی‌ در کمال ناباوری از دنیا رفت.

بیژن پاکزاد با وجود سه دهه دوری از ایران ، عاشق ایران بوده و از اکثر گروههایی که علیه  رژیم جمهوری کثیف اسلامی مبارز میکردند حمایت میکرده است.او بارها به رسانه های آزادیخواه کمک مالی کرده است.

افراد مشهوری مانند روسای جمهور آمریکا، پرنسس دایانا، محمدرضا شاه پهلوی، آرنولد شوارتزنگر، پادشاه اسپانیا از مشتریان محصولات شرکت وی بوده اند.

بیژن در سال ۱۳۵۲ به آمریکا مهاجرت کرد و در سال ۱۹۷۶ میلادی فروشگاه ویژه خود را در رودئودرایو واقع در بورلی هیلز افتتاح کرد. بازدید از این فروشگاه تنها با داشتن وقت قبلی امکان پذیر است.

وی همچنین به خاطر داشتن ماشین هایی نظیر؛ بنتلی (Bentley Azure)زرد رنگ با تزیینات داخلی مشکی، مرسدس بنز(Mercedes-Benz SLR McLaren )مشکی، یک فراری(Ferrari F430) زردرنگ، یک رولز رویس Rolls Royce Drophead Coupe زرد رنگ و یک بوگاتی ویرون(Bugatti Veyron)معروف است.

مجله Vanity Fair در سال ۱۹۸۹ نام بیژن را در لیست شیک‌پوش‌ترین‌های(خوش پوش‌ترین ها)جهان خود قرار داد.

هیچ نظری موجود نیست: