۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۱, یکشنبه

روز کارگر؛ تهران چهره امنيتی به خود گرفت

برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در سنندج

پارس دیلی نیوز:آژانس خبری موکریان:تعدادی از کارگران و فعالین کارگری به مناسبت روز جهانی کارگر و در گرامیداشت این روز، در تاریخ اا اردیبهشت ماه سال جاری، مراسمی را در شهر سنندج برگزار کردند .
به گزارش آژانس خبری موکریان و به نقل از شاهدان عینی، این مراسم ساعت 6 بعد از ظهر توسط کارگرانی که با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار آزادی کارگران زندانی شده بودند از میدان فردوسی شروع و تا سه راه نمکی ادامه داشت.
گفته می شود در این مراسم افراد لباس شخصی سعی در گرفتن پلاکاردها از دست کارگران حاضر در مراسم نموده اند.
گفتنی است تاکنون خبری راجع به بازداشت کارگران حاضر در محل گزارش نشده است.


روز کارگر در ایران متقاوت از دیگر نقاط دنیا برگزار شد

یکی از خوانندگان ایران پرس نیوز از تهران: نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها که از ترس تجمعات واعتراضات روزکارگر از ساعات اولیه صبح در خیابان های تهران مستقر بودند پس از ساعت ها معطلی از دقایق پیش که باران و طوفان شدید در تهران شروع شد مثل موش آبکشیده هر یک به دنبال سوراخی می گشتند تا پناه بگیرند. شدت باران به حدی است که تمام آنها مجبور به فرار شدند. امروز در حالی که کارگران تمام دنیا تظاهرات و راهمپیمایی می کنند در ایران با تدابیر شدید امنیتی تمام نقاط کنترل می شد تا از تظاهرات کارگران جلوگیری شود. به جای تظاهرات کارگران یک عده بسیجی ریختند جلوی سفارت بحرین و علیه خاندان آل خلیفه شعار می دهند!!

روز کارگر؛ تهران چهره امنيتی به خود گرفت
گزارش خبرنگار ایران پرس نیوز از تهران: رژیم در هراس از بروز اعتراضات کارگری در روز کارگر، نیروهای سرکوبگر خود را از صبح امروز در بخش هايی از شهر مستقر کرده است.

در بخش های شمالی تهران در میادین ونک و میدان ولیعصر چندین خودروی نیروی انتظامی به همراه موتورسواران پلیس حضور دارند و رفت و آمد مردم را زیر نظر گرفته اند. در مرکز شهر از میدان فردوسی تا میدان انقلاب و میدان آزادی نیروهای ضدشورش مستقر هستند. در میدان انقلاب و آزادی و مسیر ما بین آن مبدل به پادگان نظامی شده و مسیر اتوبوس های تند رو پر است از موتور سواران و خودروهای نیروهای امنیتی. در ضلع شمال غربی میدان انقلاب نیز نیروهای یگان ویژه مستقر شده اند.

اطراف مجلس شورای اسلامی نیز نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش حضور دارند و در مقابل درب شمالی مجلس که محل تردد نمایندگان است چندین لایه از نیروهای يگان ويژه مستقر شده بودند.

اما وضعیت در مقابل «وزارت کار» به مراتب امنیتی تر از دیگر نقاط تهران بود. نیروهای بسیج و لباس شخصی ها از حدود ساعت 10:30 صبح از بیم شکل گیری تجمع کارگران در مقابل وزارت کار در خیابان آزادی مستقر شده بودند و به هیچ خبرنگاری اجازه داده نمی شد تا در این محل مستقر یا گزارش تهیه کند.

هیچ نظری موجود نیست: