۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

پاسخ به پرسش های شما - ژوئيه ۲۰۱۱


پرسش یک: شاهزاده رضای بسیار عزیز شما دربارۀ تهدید رو به افزایش طرفداران تازی ها در جوامع ما در مورد جاسوسی برای جمهوری اسلامی چه فکر می کنید؟ آیا لازم است نوعی اخطار و آگاهی داده شود؟ یا اینکه ما بایستی علف های هرز را از ریشه درآوریم؟ زنده باد ایران 
از سن دیه گو آمریکا – کنجکاو


شاهزاده رضا پهلوی: کنجکاو عزیز، من معتقدم که سرانجام حرف حق و درست همیشه پیروز است. اگر ما همچنان توجه و تمرکز خود را به آزاد ساختن میهنمان از این کابوس سی و دوساله معطوف بداریم افراد بیشتری به آرمان آزادی ایران خواهند پیوست. البته همواره عده ای خواهند بود که خود را به حفظ رژیم متعهد بدانند و همچنان که آنها از نظر تعداد کمتر می شوند ممکن است برای باقی ماندن در مسند قدرت به تاکتیک های غیرمعمول متوسل شوند. ما نمی توانیم اجازه دهیم که این امر ما را از راه خود بازدارد. ما باید همچنان در راه نافرمانی مدنی و عدم خشونت باقی بمانیم تا آنکه سرانجام عملیات و کارهای کشور و دولت به مرحلۀ توقف برسد. تعداد ما ایرانیان آزادی خواه بسیار بیشتر از طرفداران رژیم است. ما سرانجام پیروز خواهیم شد. ما برای بازپس گرفتن کشورمان نیازی به اجرای تاکتیک های آنها نداریم.


--------------------------------------------------------------------------------

پرسش دو: شاهزاده رضای عزیز، نظر شما در مورد برپایی دفاتر و نمایندگی هایی در نقاط مهم جهان برای ایجاد اتحاد و روشنگری و شناسایی طرفداران نظام چیست؟ بدینوسیله ما می توانیم یک جبهۀ متحد قوی داشته باشیم.

یک ایرانی کنجکاو از سن دیاگو



شاهزاده رضا پهلوی: کنجکاو عزیز، من متوجۀ هدف شما هستم. ولی، امروز در عصر تکنولوژی، مکان فیزیکی اهمیت خود را برای زمینه سازی یک جنبش تقریبا از دست داده است، پیام ها را در زمینۀ هدفمان منتشرکنید، پشتیبانی جهانی را جلب کنید، و با یکدیگر در تماس بمانید. هم چنین باید اضافه کنم که افزودن مکان های دیگر، مخاطرات بیشتری برای هم میهنانمان در مقابل عوامل رژیم ایجاد می کند. با دسترسی به اینترنت آزاد، می توانیم بهمان میزان قدرتمند باشیم که به صورت فیزیکی در کنار هم باشیم.

--------------------------------------------------------------------------------

پرسش سه: اعلیحضرت، آیا این مطلب حقیقت دارد که دست های شما بسته است؟ آیا درست است که قدرت های جهانی هیچگونه اپوزیسیونی را در برابر ملاهای ایران عامل بریتانیا اجازه نمی دهند؟ اجازه دهید با این حقیقت روبرو شویم که اتحادیۀ اروپا ملاها را دوست دارد و از یک ایران آزاد بیم دارد. من شما وهرآنچه را که به آن اعتقاد دارید دوست دارم اما تاریخ مستاصل کننده بوده است. 
ایرانی از ایران



شاهزاده رضا پهلوی: ایرانی عزیز، برخی از اعضای اتحادیۀ اروپا از مخالفان بسیار علنی رژیم کنونی در ایران هستند. آنها به تنهایی بیشترین فشار را به رژیم وارد کرده اند و در موضع خود بسیار روشن بوده اند. اخیرا ایالات متحدۀ آمریکا نیز به مخالفان پیوسته است من از همۀ کشورهای جهان خواسته ام به مخالفان این رژیم که هموطنان ما را به گروگان گرفته است به پیوندند.


تحریم های جهانی در مورد ساختار رژیم و تعقیب فعالانۀ پول های آنها و محدودیت های مسافرتی که در مورد آنها اِعمال شده پیام روشنی است که این رژیم به جامعۀ کشورهای مسئول جهان تعلق ندارد. علاوه برآن کشورهای جهان باید صدای خود را به روشنی و صراحت به پشتیبانی از مردم ایران بلند کنند بطوری که آنها بدانند که جهان در مبارزۀ آنها برای آزادی یکپارچه است.

--------------------------------------------------------------------------------

پرسش چهار: من فکر می کنم اکنون زمان آنست که کارجدی گرفته شود. شما بیش از آنچه فکر می کنید طرفدار دارید. تمام کشور در انتظار است و روی شما حساب می کند. شاهزادۀ آزاده و شجاع از سایه خارج شوید و مردم خود را به پیروزی هدایت کنید.
جاوید شاه، جاویدان ایران – ایرانی – ایران


شاهزاده رضا پهلوی: ایرانی عزیز، از پشتیبانی شما سپاسگزارم. این برای من اهمیت بسیار دارد. من بارها گفته ام که هدف اصلی من متحد ساختن ایرانیان در مخالفت با رژیم و جلب حمایت و پشتیبانی جهانی برای جنبش دموکراتیک ایران است.


من تمام عوامل و جنبش های ضد رژیم را تا زمانی که هدف آنها یک ایران سکولار و دموکرات باشد حمایت می کنم. بیشترین کوشش های من صرف این می شود که در بین گروه های مختلف اپوزیسیون گفت و شنود و تفاهمی بوجود آید و برای یک منظور و مقصود که تغییر این رژیم است با یکدیگر همکاری کنند.


من شاهد پیشرفت های زیادی بوده ام و هنوز باید پیشرفت های دیگری حاصل شود. ما می دانیم که زمان با ما است و حق هم با ما است. ما با هم پیروز خواهیم شد.


--------------------------------------------------------------------------------

پرسش پنج: پادشاه من، من یک سلطنت طلب وفادار بوده ام و وقت خود را صرف بحث دربارۀ میهن و شما کرده ام. پاسخی که از اغلب افراد گرفته ام این است که مردم فکر نمی کنند که شما به اندازۀ کافی فعالیت می کنید.


آیا اقدامات بیشتری هست که شما بتوانید انجام دهید و آیا شما آماده هستید که در خط مقدم قرار بگیرید؟ پارس ۱۹۱۹ – ایران


شاهزاده رضا پهلوی:پارس عزیز، کوشش های من بیشتر مصروف برقراری گفت و شنود و تفاهم در بین گروه های مختلف اپوزیسیون است که برای هدف واحد سرنگونی این رژیم با یکدیگر همکاری کنند. من بی صبری ناشی از کُندی پیشرفت در این زمینه را درک می کنم و فکر می کنم همۀ ما توافق داریم که ۳۲ سال برای این رژیم ستمگر بیش از اندازه است. بهرحال من به تنهایی نمی توانم کاری انجام دهم. همۀ ما باید متحد شده و با هم کار کنیم تا روند برکناری این رژیم را حفظ کنیم. در تابستان ۲۰۰۹ ایرانیان به این هدف خیلی نزدیک شدند و آن روشن ترین نشانه ای بود که ایرانیان سرانجام موفق و پیروز خواهند شد. ما باید تمرکز خود را از دست ندهیم و کوشش های خود را افزایش دهیم و در هدف مشترکمان که آزادی و دموکراسی است متحد و یکپارچه باقی بمانیم.

--------------------------------------------------------------------------------

پرسش شش: شاهزادۀ عزیز، من دو پرسش دارم:


۱ - آیا شما نظرات هم میهنانمان را در فیس بوک یا یوتیوب شخصا می خوانید؟


۲ - اگر پاسخ مثبت است، آیا تا بحال از این نظرات ناراحت، عصبانی یا خوشحال شده اید؟ 
آزاد ایران – ونکوور


شاهزاده رضا پهلوی:آزاد ایران عزیز، من برای تماس با هم میهنانمان در سراسر جهان و ایران تارنماهای اجتماعی متعددی دارم از جمله فیس بوک و یوتیوب. من میدانم که بعضی وقت ها تارنماهای من توسط رژیم مسدود و مختل می شوند اما بسیاری از ایرانیان که می توانند موانع اینترنت را بشکنند قادرند تارنماهای مرا مشاهده کنند، به من نامه بنویسند و از نوشته ها و مصاحبه های من آگاه شوند. این برای من مهمترین وسیله برای تماس و گفت و شنود با هم میهنانم می باشد. من اظهارنظرها و سئوالاتی را که در تارنماهای من منعکس می شوند می خوانم و به اعضای دفترم می گویم که چه مطالبی از جمله عکس های خانوادگیم را که میل دارم با همۀ شما درمیان بگذارم در تارنماهای مربوط به من قرار دهند.


این امر شما را به من نزدیکتر می سازد. شما می توانید اطمینان داشته باشید که تارنماهای اجتماعی و رسانه ای من بهترین محل و وسیله برای تماس گرفتن با من است.

--------------------------------------------------------------------------------

پرسش هفت: با درود به شاهزاده رضا پهلوی، من بین ایرانیان داخل و خارج یک تفاوت زیادی می بینم. فکر می کنم جوانان داخل ایران دموکراسی را به تمام معنا حس کرده اند ولی افرادی که در خارج زندگی می کنند اکثرا هنوز معنای دموکراسی و آزادی را نمی دانند. نظر جنابعالی در این مورد چیست؟ 
آیدین


شاهزاده رضا پهلوی:آیدین عزیز، هموطنان ما در ایران مدتی طولانی است که برای دموکراسی آماده اند. دلیلش ممکن است این باشد که هموطنان ما در ایران به سبب نبود آزادی و وجود سرکوبی که در کشور هست، از دموکراسی درک بهتری دارند. ایرانیانی که مورد ظلم و ستم جمهوری اسلامی قرار دارند واقفند که دموکراسی و آزادی چقدر گرانبها است و آماده اند برای آن مبارزه کنند.


آنهایی که در حال حاضر در جوامع دموکرات غربی زندگی می کنند، کوشش ها و مبارزات این ملت ها را برای رسیدن به آزادی و دموکراسی ندیده اند. استفادۀ راحت و آسوده از آزادی های اساسی که بسیاری از افراد دیگر ممکن است برای دست یابی به آن، حتی در ۲۰۰ سال قبل جان خود را از دست داده اند کار ساده است. مسئلۀ آزادی و دموکراسی برای هم میهنانمان صرفنظر از اینکه در حال حاضر در چه کشوری زندگی می کنند باید در صدرافکار ایرانیان باشد.


--------------------------------------------------------------------------------

پرسش هشت: رضا پهلوی عزیز، مایلم نظر صریح شما را دربارۀ انتخابات آتی رژیم و آن دسته از اصلاح طلبان که هنوز هم بدنبال چنین نمایشاتی هستند بدانم 
آدونیا


شاهزاده رضا پهلوی:آدونیای عزیز، من اعتقاد ندارم که این رژیم اصلاح پذیر باشد. در این خصوص نظر من خیلی روشن است. حاکمان امروز ایران میل ندارند اصلاح شوند و معتقدند که حکومت آنها مقدس و ماورای ارادۀ مردم است و مایلند در حالی که دستشان به خون ایرانیان آلوده است قدرت خود را حفظ کنند.
این رژیمی نیست که ما با آن مذاکره کنیم بلکه رژیمی است که ما باید فعالانه آنرا از راه نافرمانی مدنی به زانو درآوریم و آنرا با یک حکومت سکولار و دموکرات که به حقوق شهروندان خود و قوانین مربوط به روابط بین المللی احترام بگذارد عوض کنیم.


--------------------------------------------------------------------------------

پرسش نُه: با سلام دختران شما در حال حاضر درچه رشته ای مشغول تحصل هستند؟ و آیا شما در انتخاب رشتۀ تحصیلی آنها نقشی داشته اید؟
 فریناز- تهران




شاهزاده رضا پهلوی:فریناز عزیز، دختر بزرگ من نور در حال اتمام سال اول دانشگاه است. دختر دوم من که ایمان نام دارد، در سال جاری تحصیلی با اتمام دورۀ دبیرستان وارد دانشگاه خواهد شد. کوچکترین دختر من بنام فرح نیز در کلاس اول است و مانند خواهرانش که قبلا زبان فارسی را نیز آموخته اند، در روزهای پایان هفته در کلاس درس زبان فارسی شرکت می کند.

--------------------------------------------------------------------------------

پرسش ده: چرا ما زیادتر دربارۀ شما نمی شنویم. آیا شما حاضرید زندگی خود را فدای مردم و کشورخود بکنید؟
ایرانی از ایران


شاهزاده رضا پهلوی:ایرانی عزیز، من از طریق اسکایپ، فیس بوک، تلفن و ای میل (نامه های الکترونیکی) و همچنین دیدارهای خصوصی با هموطنانم در تماس دایم هستم.

من بطور مرتب با سران و قانونگذاران کشورها در سراسر جهان دیدارهای خصوصی و عمومی دارم تا از سرنوشت هموطنانم آنانرا آگاه سازم.


من می دانم که شما نمی توانید هر روز از آنچه من انجام می دهم آگاه شوید اما آنچه می توانم به شما بگویم این است که هر روز از زندگی من صرف پشتیبانی از هموطنانم می شود تا کشور و آزادی هایی را که زمانی داشتیم دوباره بدست آوریم.


من برنامه های روزانه خودم را بدلایل مشخص منتشر نمی کنم اما می دانم که من دوش به دوش هموطنانم از تمام راه هایی که امکان دارد می کوشم که سرانجام روزی کشورمان باری دیگر آزادی خود را بدست آورد. با کمک شما ما با هم به آن مرحله خواهیم رسید.

زنده باد شاهزاده رضا پهلوی

۱ نظر:

farzam گفت...

درود میلاد آریایی نازنین من
میلاد نازنینم واقعا جالب و عالی بود
کارت حرف نداره
زنده باد شاهزاده رضا پهلوی
ما هستیم