۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

گزارش ویژه، زندانی در دل زمین با نام زندان شهید همت


پارس دیلی نیوز:گزارش دریافتی:در سال های پایانی جنگ هشت ساله ایران و عراق ، رژیم ایران که وضع خود را نابسامان می دید به صلاحدید خمینی ملعون اقدام به اعدام بیشمار و دسته جمعی زندانیان سیاسی و عقیدتی نمود تا مبادا فرد یا افرادی در بحبوحه جنگ اقدام به آزادسازی زندانیان و ایجاد جنگ های داخلی و سرنگونی رژیم جمهوری کثیف اسلامی نمایند. کشتارهای سال شصت و هفت نمونه ای از این جنایت هاست

ولی افراد متخصص و آگاهی نیز در میان این افراد بودند که می بایست حفظ می شدند و از طرفی اعتماد کافی به زندان های شناخته شده نبود .

در سال یکهزار و سیصد و شصت و هشت در جلسه ای مشترک شامل افراد زیر ساخت زندان زیر زمینی در حاشیه شهرک حکیمیه در دستور کار قرار گرفت

روح الله خمینی

اسدالله لاجوردی

رضا رحیمی طاری

اکبر ترکان

مختار کلانتری

این طرح که در زیرزمین مجتمع صنایع مکانیک ( که بعد ها با انشقاق طرح شهید همت و ایجاد گروه صنایع شهید همت به دو گروه صنایع شهید محلاتی و صنایع شهید همت تبدیل شد ) و وسعتی محصور در حدود 150 هکتار را شامل می شد اجرا می گردید .

هم اکنون این زندان در بین عوام به زندان شهید همت و در خواص به بایگانی ویژه مشهور است .

از مزایای این طرح به هم پیوستن چهار پناهگاه به عنوان دهلیزهای فرار احتمالی و یک درب ورودی با آسانسور در قلب مجتمع شهید همت در عمق شصت متری زمین است .

مجتمعی عظیم شامل سلول های انفرادی ، سالن های شکنجه گروهی ، سالن های ورزشی و حمام و استخر برای کارکنان و کلیه امکانات رفاهی در عمق شصت متری زمین است .

پاسداران بیشماری آموزش های تیراندازی را سالن این زندان آموختند و مرکز آموزش محافظین شخصیت سپاه حفاظت ولی امر و سپاه حفاظت انصارالمهدی نیز در این محل واقع است . مربیان هم تنی چند از نظامیان ورزیده رژیم سابق و تعدادی از چریک های لبنانی و حزب الله هستند .

کودکان خیابانی و فرزندان ربوده شده زندانیان سالیان متمادی در این محل آموزش های لازم در زمینه اعتقادات افراط گرایانه اسلامی را می بینند و به سربازانی متعصب و غیر قابل کنترل تبدیل می گردند که اکثر ایشان به شاخه برون مرزی سپاه ( نقسا ) می پیوندند و یا برای اقدامات تروریستی و جهاد اسلامی بر علیه کفار اعزام می گردند .

ظرفیت زندانیان در بندهای انفرادی یکهزار و پانصد نفر بوده و تعداد بیست عدد سوییت پنجاه متری نیز در آن تعبیه گردیده است . این سوییت ها برای مقامات نظامی و امنیتی که مورد شک و ابهام قرار می گیرند در نظر گرفته شده تا علاوه بر تحت نظر بودن شرایط آسایش و راحتی ایشان را نیز فراهم آورد .

مقامات بیشماری روزهایی از عمر خود را در این سوییت ها گذرانده اند و پس از بررسی و ارشادات لازم به محل کار خود بازگشته اند . آخرین کسانی که طعم این سوییت ها را چشیدند میرحسین موسوی و همسرش و مهدی کروبی و همسرش بودند . علی کروبی نیز برای یک هفته طعم انفرادی های آن را ندانسته چشیده است .

در بحبوحه جنگ های تبلیغاتی پس از انتخابات ، افشای موضوع نگهداری میرحسین موسوی و همسرش ، مهدی کروبی و همسرش اسامی زیر به عنوان مطرح ترین زندانیان و گروگان های این زندان مخوف افشا گردید

رابرت لوینسون عضو سابق اف بی آی که در جزیره کیش ربوده شده بود .

رون آراد خلبان اسرائیلی که مورد معامله ایران قرار گرفته و در این مجتمع نگهداری می شد .

شهرام امیری دانشمند هسته ای که متهم به جاسوسی برای آمریکا گردید .

و تنی چند افرادی که شخصیت شناخته شده ای برای مردم ایران نبودند .

در این میان سران رژیم که از ضربه شدید دچار شوک شده بودند اقدام به جابجایی گردشی افراد در زندان های متعدد نمودند و پس از یک ماه خانواده های موسوی و کروبی را تحت الحفظ به خانه بازگرداندند .

با آگاهی سیستم مدیریت احمدی نژاد و مشایی از وجود همچنین ذخیره و گروگان هایی آنها ابتدا ابراز ناراحتی کردند و سپس اقدام به اعمال فشار بر وزارت دفاع و صنایع موشکی سپاه نمودند .

طمع به ذخیره انسانی در بند کردند و سعی بر این نمودند تا آمریکا و اسراییل را در بن بست تصمیم گیری قرار دهند . برای زهر چشم نشان دادن به اسرائیل در مورد رون آراد ، پنج نفر منجمله یک خانم یهودی زاده اسرائیل که از جمله اولین زندانیان منتقله به زندان همت بود را ابه اتهام جاسوسی برای اسرائیل اعدام کردند و با اینکه این قضیه از درون زندان اوین رسانه ای شد کسی دم بر نیاورد ( گرچه ایشان جزو دسته ای از اقلیت های دارای زبان خاص بود که برای شنود مکالمات تلفنی و ترجمه آنها سالها مورد استفاده اداره کل شنود واجا قرار گرفته بود ) . . .

پس از خبر این اعدام ها در باج خواهی برای آزادی گیلعاد شالیط و رون آراد نزدیک به هفتصد نفر از خطرناکترین زندانیان حماس و حزب الله را آزاد کردند ولی نتیجه ای نداد . . .

اسرائیل خود توان دفاع از خود را دارد ، چه با دیپلماسی نهان یا آشکار و چه به توان بمب و موشک !

ولی پدر و مادر عزیزی که گمان می بری جگر گوشه ات در گورستان خاوران است ، و یا هر روز آگاهی و بیمارستان و پزشکی قانونی را زیر پا میگذاری تا خبری از جوانت شود . . . یک هزار و چهارصد نفر از جوانان این مرز و بوم بی آنکه خبر از بیرون داشته باشند و بی آنکه کسی خبر از زنده یا مردنشان داشته باشد در زندان همت پیر شدند و به روبوت هایی گوش به فرمان تبدیل شده اند . شاید همین ها فردا برای قتل پدر و مادرانشان راهی اجتماع شوند .

از زبانشان ، اعتقادشان ، تخصصشان سال ها استفاده برده اند و کسانی که تاریخ مصرفشان سر آمده یک یک به میدان تیر اعدام مجتمع همت سپرده می شوند . به فریاد زندانیان این زندان مخوف برسید و با ایجاد زنجیره ای انسانی از مجامع بین المللی حقوق بشر درخواست مکرر کنید تا درهای آن گشوده شود و امکان آزادی افراد بیشماری فراهم آید . جمعی چشم انتظار شمایند . . .

با تصاویری از وسعت این مجموعه و شهرکی که علاوه بر کلیه امکانات رفاهی و آموزشی تعداد دو هزار نفر از متخصصین سلاح های هسته ای و کارشناسان امنیتی را در خود محصور جای داده است این مقاله غمگین را به پایان می برم به امید اینکه با گشوده شدن دربهای این زندان مخوف هر چه سریعتر موجبات آزادی اسیران در بند آن فراهم آید .

امضاء محفوظ




هیچ نظری موجود نیست: