۱۳۹۰ شهریور ۲۰, یکشنبه

تظاهرات گستردۀ اعتراضی در شهرهای آذربایجان


تبریز و ارومیه وخوی و دیگر شهرها و مناطق آذربایجان از دیشب صحنۀ تظاهرات گستردۀ اعتراضی مردم نسبت به خشک شدن دریاچۀ ارومیه است.


منوتو:به گفتۀ شاهدان عینی رژیم اسلامی ایران شبکۀ اینترنت را در این شهرها قطع کرده و در برخی موارد به روی تظاهرکنندگان در شهر خوی نیز تیراندازی شده است. همین منابع می افزایند که برخی محلات شهرهای تبریز و ارومیه به مناطق جنگی شباهت یافته و شبه نظامیان بسیجی و لباس شخصی در کنار نیروهای ضدشورش به سرکوب معترضان مشغول بوده اند.

...............



نیروهای یگان ویژه در مرکز شهر ارومیه مستقر شدند


فیس بوک آذربایجان:طبق اخبار شاهدین عینی، نیروهای لباس شخصی و نیروهای بسیج همراه با پلیس به صورت بسیار شدیدی خیابان‌های مرکز شهر را کنترل می‌کنند. خیابان‌های عطایی، امام، طالقانی، مطهری، خیام از این جمله هستند. نیروهای ضد شورش در مدارس مرکز شهر جمع شده‌اند.

درگیری و بازداشت پس از بازی فوتبال در میدان شهیاد تهران

در جریان درگیریها در میدان شهیاد تهران پس از بازی فوتبال استقلال تهران و تراكتورسازي تبريز هفت نفر دستگیر شده اند.


به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی شاهدان عینی از دستگیری ۷نفر در جریان درگیریها در میدان شهیاد تهران پس از بازی فوتبال میان تیمهای استقلال تهران و تراكتورسازي تبريز خبر دادند.


به گفته منابع خبری احتمال می رود تعداد بیشتری دستگیر شده باشند. گزارش‌ها حاکی‌ از این است که در چند منطقه در تبریز نیز تجمعاتی رخ داده و مردم در اطراف پارک ائل گلی به جشن پرداخته اند که تا لحظهٔ تنظیم این خبر گزارشی از دستگیری و بازداشت دریافت نکرده ایم

حمله نیروهای ضد شورش به هواداران تراکتور در ورزشگاه آزادی، دهها زخمی

مقابل درب ورزشگاه آزادي دهها تن از هواداران تراكتورسازي بصورتی مصدوم و یا با سر و صورت شكسته حضور داشتند. اين هواداران در حالي كه ماموران نيروي انتظامي به آنها گفته بودند ظرفيت هواداران تراكتورسازي پر شده و آنها حق ورود به ورزشگاه را ندارند، به حرف ماموران گوش نكرده و به قصد ورود داشتند كه همين مسئله باعث حماه ماموران ضد شورش و ايجاد درگيري شد.


گفته می شود به دنبال این حمله دهها تن مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته اند و خون از سرو صورت فرزندان ستارخان جاری شده است.

گزارش هایی از درگیری مردم تبریز با نیروی انتظامی

درگیری در «گلباد» و «گلگشت» در خیابان آزادی تبریز


به گزارش فیس‌بوک آذربایجان ،درگیری‌های نسبتا شدیدی بین مردم و نیروی انتظامی در تقاطع «گلگشت» و «گلباد» با خیابان «آزادی» در تبریز به وقوع پیوست. مردم تبریز که بعد از برد تیم «تراکتورسازی» به خیابان‌ها آمده بودند با برخورد شدید نیروی انتظامی مواجه شده که این علت باعث به‌وجود آمدن درگیری‌هایی پراکنده در این نقاط گردید. پلیس برای متفرق کردن مردم از گاز اشک‌آور استفاده کرد.


بنا بر اخبار رسیده همچنان درگیری‌ها در چهارراه آبرسان، چهارراه مارالان، فلکه دانشگاه، کوی بزرگمهر، گلگشت، گلباد و ... ادامه دارد. مردم با شعار «ارومو گلی جان وریر** مجلس اونون قتلینه فرمان وریر» به سیاست‌های دولت در قبال خشک شدن دریاچه ارومیه اعتراض دارند.


شعار «ارومو گلی جان وریر** مجلس اونون قتلینه فرمان وریر» تبریز را به لرزه درآورد.


مردم معترض که در حدفاصل چهارراه آبرسان تا چهارراه مارالان جمع شده بودند در حمایت از دریاچه ارومیه شعار دادند. در این شعار‌ها به وضوح مردم به سیاست‌های دولت اعتراض نمودند. «یاشاسین آذربایجان» و «ارومو گلی جان وریر** مجلس اونون قتلینه فرمان وریر» از مهم‌ترین این شعار‌ها بودند.


درگیری مردم تبریز در چهارراه آبرسانی با نیروی انتظامی


خیابان آزادی تبریز در چند نقطه به محل درگیری‌های مردمی با نیروی انتظامی تبدیل گشت. در این درگیری‌ها ابتدا نیروی انتظامی اجازه ورود مردم به چهارراه آبرسانی را ندادند و به همین علت مردم خشمگین شده و در چند نقطه با نیروی انتظامی درگیر شدند.

هیچ نظری موجود نیست: