۱۳۹۰ مهر ۹, شنبه

مدیرعامل فراری بانک ملی در ویلای سه میلیارد تومانی تورنتو


پارس دیلی نیوز:روزنامه انگلیسی گلوب اند میل گزارش داد: محمودرضا خاوری مدیرعامل مستعفی بانک ملی، دارای خانه ای 3 میلیون دلاری به نام خود در تورنتو است.

سایت حکومتی قدس:روزنامه انگلیسی گلوب اند میل در گزارشی عنوان کرده است که محمودرضا خاوری مدیرعامل بانک ملی به دلیل شایعات مربوط به اختلاس بانکی از سمت خود کناره گیری کرده است، دارای خانه ای 3 میلیون دلاری در تورنتو است.

براساس این گزارش خانواده خاوری در کانادا اقامت دارند و اسناد مربوط به ثبت نشان می دهد که خاوری دارای خانه ای 3 میلیون دلاری در تورنتو است.

این روزنامه که از این اختلاس به عنوان بزرگترین اختلاس ایران نام برده است، مطرح کرده است که خاوری فردی ایرانی- کانادایی است که استعفای خود را تقدیم مقامات ایرانی کرده و روز پس از آن از لندن به فرانکفورت پرواز کرده است و سپس با پرواز لوفتانزا به تورنتو سفر کرده است.

این روزنامه اعلام کرده است که جریمه ای در ایران شامل مدیرعامل مستعفی بانک ملی نشده است.

8 آژانس مسافرتی به نام پسر مدیرعامل بانک ملی در تورنتو کانادا

سایت ندای انقلاب نیز نوشت بنا بر یک گزارش دریافتی محمود رضا خاوری ( مدیر عامل بانک ملی ) که تبعه کانادا هم هست 8 آژانس مسا فرتی به نام پسرش ا. خاوری در تورنتو کانادا خریداری کرده که یکی از آنها آژانس جری کاپلین Jerry caplan Travel است.

جری کاپلین در اسراییل دفتر دارد . گویا سرمایه این آژانس ها از طرف هواپیمایی ماهان به پاس وامهای کلانی که از طریق بانک سپه ( زمان ریاست خاوری ) دریافت کرده تامین شده است.

همچنین ایران پرس نیوز گزارش داد:يك روزنامه كانادايي با انتشار گزارشي مفصل از ماجراي بزرگ ترين پرونده سوء استفاده مالي در تاريخ ايران مدعی شده كه محمد رضا خاوري مدير مستعفی بزرگ ترين بانك دولتي ايران قصد بازگشت به ايران را ندارد و ترجيح مي دهد در ويلاي 3 ميليون دلاري خود در تورنتو زندگي كند.

به گزارش سایت عصر ايران، روزنامه " گلوب اند د ميل " كه از خاوري به عنوان "شهروند ايراني – كانادايي" ياد كرده با انتشار گزارشي از آنچه كه بزرگ ترين پرونده سوء استفاده مالي در تاريخ ايران خوانده مي نويسد كه افشاي اين پرونده نمودي از رقابت سياسي جناح هاي قدرت در ايران است.

اين روزنامه با انتشار عكسي که آن را ويلاي 3 ميليون دلاري خاوري معرفی می کند ،‌ مي نويسد كه وي به همراه خانواده خود قصد دارد در تورنتو اقامت كند. "گلوب اند د ميل" مي افزايد كه اين خانه در تاريخ 30 جولاي 2007 (8 مرداد 1386) از سوي خاوري و به قيمت 2 ميليون و 925 هزار دلار خريداري شده است .

اين روزنامه مي نويسد كه وقتي خبرنگارش براي تهيه گزارش به اين خانه رفته يك زن در را گشوده اما هيچ پاسخي به سوال هاي خبرنگار نداده است.

اين گزارش مي افزايد خاوري هنوز رسما با اتهامي مواجه نشده اما دادستان هاي ايران مي گويند وي بهتر است براي پاسخگويي به برخي موارد ابهامي رونده به كشور بازگردد.

"گلوب اند د ميل " در ادامه گزارش خود مي نويسد كه در پرونده بزرگ ترين سوء استفاده مالي در تاريخ ايران پاي برخي مديران ارشد دولتي و بانكي در ميان است و در برخي محافل رسمي و غير رسمي از در ميان بودن نام اسفنديار رحيم مشايي رييس دفتر احمدي نژاد و برخي ديگر از مقامات دولتي نزديك احمدي نژاد در اين پرونده سخن گفته مي شود.

هیچ نظری موجود نیست: