۱۳۹۰ آبان ۲۳, دوشنبه

چند خبر


پارس دیلی نیوز:وقتی پیکر در گور خفته زنده یاد محمدرضا شاه پهلوی شاهنشاه آریامهر بزرگ ، رژیم مفلوک فقیه را می لرزاند

پارس دیلی نیوز:رژیم مفلوک ولایت فقیه بعد از 30 سال از مرگ زنده یاد محمد رضا شاه پهلوی ، از باقیمانده جسدش نیز می ترسد.


یکی از مهره های رژیم آخوندی در مصر که منابع خبری رژیم از وی به نام" وکیل سرشناس مصری" نام برده اند، خواستار بازگردانده شدن بقایای جسد محمدرضا شاه پهلوی به ایران شده است.


سایت حکومتی امنیتی فارس ، ادعا کرده :"عبدالفتاح مصطفی رمضان" از وکلای معروف مصر دادخواستی را به مقامات قضایی مصر ارائه کرده و خواستار بازگردانده شدن بقایای جسد محمد رضا شاه پهلوی به کشور متبوعش شده است.به ادعای سایت دروغ پراکنی فارس، این وکیل مصری معتقد است که باقی ماندن جسد محمد رضا پهلوی باعث کند شدن عادی شدن روابط رژیم منفور فقیه و مصر شده است.


پارس دیلی نیوز:منبع اسرائیلی به تایم: موساد در انفجار ملارد دست داشته‌است

هفته‌نامه آمریکایی "تایم" در گزارشی از تل‌آویو می‌نویسد که مطبوعات چاپ اسرائیل در روز یک‌شنبه، انفجار در پادگان سپاه پاسداران را به شکل وسیعی پوشش داده و در مطالب خود به شکل مبهم و غیر مستقیم چنین نتیجه‌گیری کردند که گویا اسرائیل در این حادثه نقش داشته‌است.


به عنوان مثال روزنامه "معاریو" بدون اشاره به دلایل و شواهد مشخصی و با فهرست کردن اقدامات قبلی اسرائیل در ضربه زدن به فعالیت‌های هسته‌ای و نظامی ایران زمینه را برای خوانندگان فراهم می‌کند که این انفجار را نیز جزو اقدامات اسرائیل فرض کنند.


یک منبع امنیتی نیز این گمانه‌زنی‌های مطبوعات اسرائیل را تایید کرده و در گفت‌وگو با "تایم" تاکید کرد که موساد، سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل، مسئول این اقدام بوده‌است. وی می‌گوید "نباید ادعاهای حکومت ایران مبنی بر تصادفی بودن این انفجار را باور کرد."


این مقام امنیتی اسرائیل می‌افزاید که "اقدامات خرابکارانه دیگری برای ضربه زدن به برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران طراحی شده و به اجرا درخواهند آمد."


این انفجار طبق گزارش‌های رسیده در یک پادگان سپاه پاسداران در حومه غربی شهر تهران روی داده و به قولی "یکی از مراکز موشکی ایران که در آن موشک‌های دوربرد از مدل شهاب ۳ نگهداری می‌شوند را نابود کرده‌است." این موشک‌های دوربرد قادرند خاک اسرائیل را هدف بگیرند.


هفته‌نامه "تایم" یادآوری می‌کند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش اخیر خود گفت که ایران نصب کلاهک‌های قادر به حمل بمب هسته‌ای روی موشک‌های خود را آزمایش کرده‌است. ایران مدعی است که این انفجار بر اثر یک تصادف و به هنگام انتقال مواد منفجره روی داده‌است.


برپایه گزارش‌های دولتی بر اثر این انفجار ۱۷ نفر و از جمله سردار پاسدار حسن مقدم کشته شده‌اند که به گفته رسانه‌های دولتی ایران وی از پیشگامان برنامه‌های موشکی و از مقامات اصلی سپاه پاسداران در برنامه‌های خودکفایی تسلیحاتی ایران بوده‌است.


در شرایطی که گمانه‌زنی و بحث در مورد احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران باری دیگر تشدید شده برخی از کارشناسان می‌گویند که به جای حمله نظامی مستقیم، گزینه دیگر اسرائیل تشدید عملیات خرابکارانه علیه برنامه‌های هسته‌ای و تسلیحاتی ایران است. به عنوان نمونه به گسترش بدافزار "استاکس‌نت" در مراکز کنترل برنامه‌های هسته‌ای ایران و یا ترور چند کارشناس هسته‌ای ایران اشاره می‌شود که سال گذشته روی داد.


هفته‌نامه "تایم" با اشاره به روزنامه‌های چاپ روز یک‌شنبه در اسرائیل می‌نویسد که آنها فهرستی از ضربات قبلی اسرائیل به اهداف تسلیحاتی و موشکی ایران را ارائه کرده‌اند؛ از انفجار سال ۲۰۰۷ در یکی از مراکز موشکی واقع در جنوب شهر تهران گرفته تا انفجار اکتبر سال ۲۰۱۰ در تاسیسات مربوط به موشک‌های شهاب ۳ در جنوب غربی این کشور و بالاخره ترور دو متخصص هسته‌ای ایران که در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۰ روی داد.


ارائه یک چنین فهرستی از اقدامات و عملیاتی که به موساد نسبت داده می‌شود وجهه سازمان اطلاعات و امنیتی اسرائیل را در میان افکار عمومی این کشور تقویت می‌کند. گذشته از اینکه حقایق مربوط به هر یک از رویدادها یا عملیات‌ها چه باشد، افکار عمومی اسرائیل به این نتیجه خواهند رسید که این کشور با اتکا به موساد می‌تواند راهبرد امنیتی خود را که بر روش مهار دشمنان استوار شده به خوبی اجرا کند.


البته این به آن معنا نیست که اسرائیل تنها کشوری است که در ایران عملیات جاسوسی و خرابکارانه انجام می‌دهد. در مطالب گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌توان دید که این نهاد از گزارش‌های اطلاعاتی ۱۰ کشور در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران استفاده کرده‌است. در گذشته نیز مقامات کشورهای غربی اعلام کرده‌اند که دستگاه‌های اطلاعاتی این کشورها برای کنترل و شناسایی برنامه‌های هسته‌ای ایران در داخل آن کشور با یکدیگر و با دولت اسرائیل همکاری می‌کنند.


هفته‌نامه "تایم" در پایان این گزارش می‌نویسد که انفجار روز شنبه در پادگان سپاه پاسداران چنان نیرومند بود که صدای آن در فاصله ۴۰ کیلومتری شنیده شد. یکی از ساکنان مناطق مسکونی اطراف این پادگان که تجربه شرکت در جنگ داشته گفته‌است: "این انفجار به صدای انفجار در انبار جنگ‌افزار شباهتی نداشت. انفجار انبار مهمات معمولا انفجارهای کوچک و پیاپی است که ممکن است ساعت‌ها طول بکشد ولی این یک انفجار بزرگ و جداگانه بود. از روی صدای انفجار می‌توان گفت چنان نیرومند بوده که تمام افراد نزدیک به محل را کشته‌است. ولی من به سپاه پاسداران هیچ اعتمادی ندارم که حقایق مربوط به دلایل و جزئیات این انفجار را اعلام کنند."

پارس دیلی نیوز:همۀ جوانان ایرانی می خواهند از جهنم ولایت فقیه فرار کنند

نشریه اسپانیایی "الپاییس" در گزارشی مفصل نوشته است که همه، نه فقط فعالان سیاسی، بلکه دانشجویان، هنرمندان، مهندسان، کادرهای محروم شده از هر نوع آیندۀ حرفه ای و شخصی می خواهند از ایران بگریزند. الپاییس می نویسد که هنرمندان جوان در ایران به ستوه آمده اند : نه آزادی دارند نه آینده حرفه ای. فضای اجتماعی برایشان خفه کننده و غیرقابل تحمل شده است و همه بدون استثنا یک فکر در سر دارند و آن اینکه چگونه از ایران فرار کنند، چگونه به کشوری دیگر مهاجرت کنند.


پارس دیلی نیوز:به گزارش تلویزیون من و تو1، روزنامۀ اسپانیایی می نویسد که از زمان روی کار آمدن محمود احمدی نژاد هزاران نفر بار دیگر ایران را ترک کرده اند.

هر چند آمار رسمی در مورد شمار افرادی که کشور را ترک کرده و می کنند در دست نیست، اما، سفارتخانه های اروپایی در ایران همگی بدون استثناء می گویند که شمار روادیدهای دانشجویی شدیداً در دو سال گذشته افزایش یافته است. یک استاد مدرسۀ خصوصی زبان به نشریۀ الپاییس گفته است که 80 درصد شاگردانش برای ترک کشور اقدام به یادگیری یک زبان دوم می کنند.


نبود آزادی، بیکاری، تورم سه عامل اصلی خروج جوانان ایرانی از کشور است. یک زوج جوان که هر دو معمار و طراح ساختمان هستند گفته اند که حتا حاضر به پذیرش کارهای پست نیز بوده اند. اما، آن را هم پیدا نکرده اند و در هر حال درآمدشان کفاف پاسخگویی به گرانی روزافزون را نمی دهد و نبود آزادی های سیاسی و اجتماعی دیگر اصلاً زندگی را برای آنان در ایران تبدیل به جهنم کرده است. به همین خاطر آنان به امید پیشرفت حرفه ای به کشوری قصد دارند بروند که حیثیت و کرامت انسان ها ارزشی دارد. غالب جوانانی که ایران را ترک می کنند، فعالان سیاسی نیستند، اما، همگی بدون استثنا خواستار جدایی دین از دولت و استقرار دموکراسی در کشورشان هستند.

فرار ایرانیان، به ویژه فرار مغزها از کشور پدیده ای تازه در جمهوری اسلامی ایران نیست. در سال 2006، صندوق بین المللی پول اعلام کرده بود که فرار مغزها و جوانان از ایران سالانه 29 میلیارد دلار به زیان ایران تمام می شود. اکثریت بزرگ مهاجران کنونی ایرانی را جوانان دیپلمه ای تشکیل می دهند که دست کم یکی دو زبان خارجی را می دانند. تمام جوانان دیپلمه فراری از کشور از دخالت های حکومت ایران در خصوصی ترین امور زندگی شان به تنگ آمده اند. آنان به نشریه الپاییس گفته اند که با تمام ارزش ها و نهادهای تحمیل شده بر آنان در ایران بیگانه اند و این کشور هیچ روزنۀ امیدی پیش روی شان چه از نظر حرفه ای و چه از نظر شخصی نمی گشاید.




ایران پرس نیوز:حمله ویروسی جدید به تاسیسات هسته ای رژیم
رئیس سازمان پدافند غیر عامل از آغاز روند مقابله با ویروس کامپیوتری دوکو، "سومین ویروس جاسوسی در فضای مجازی ایران" خبر داده و گفته است: "نرم‌افزار کنترل‌کننده این ویروس تولید شده و در اختیار سازمان‌ها و دستگاه‌ها قرار گرفته است."

سرتیپ غلامرضا جلالی به ایرنا گفت هنوز گزارشی که نشان دهد این ویروس در چه مراکزی گسترش یافته و چه عملکردی داشته تهیه نشده است، اما "همه مراکز و دستگاه‌های مشکوک به آلودگی به این ویروس کنترل می شوند."

بنا بر گزارش‌ها شباهت‌های موجود میان ویروس دوکو و استاکس‌نت این احتمال را مطرح کرده که طراحان استاکس‌‌نت در ساخت این بدافزار کامپیوتری جدید نقش داشته‌اند. با این حال هنوز مدرکی مبنی بر وجود ارتباط بین این دو ویروس ارائه نشده است.

استاکس‌نت یک بدافزار کامپیوتری بسیار پیچیده بود که بنا بر گزارش‌ها با هدف اصلی تجسس و مختل کردن برنامه اتمی ایران نوشته شده بود.

به گزارش بی بی سی، ویروس کامپییوتری دوکو نخستین بار در اواسط ماه اکتبر (حدود یک ماه پیش) توسط شرکت سیمانتک گزارش شد. این شرکت امنیت کامپیوتری در آن زمان اعلام کرد که این ویروس در ده‌ها کشور از جمله ایران، فرانسه، بریتانیا و هند شناسایی شده است.

به گفته سیمانتک این کد در شماری از سازمان ها از جمله "آنهایی که در تولید سیستم های کنترل صنعتی تخصص دارند" پیدا شده است.

"گِرِگ دِی" مدیر ارشد فناوری سیمانتک پیش از این در گفتگو با بی‌بی‌سی گفته بود که کد دوکو "بسیار پیشرفته" است و به صورت تفننی طراحی نشده، بلکه " توسط کسی که هدف خاصی در ذهن داشته طراحی شده است."

بنا بر اعلام شرکت مایکروسافت، دوکو با بهره گیری از یک حفره امنیتی سابق در سیستم عامل ویندوز، کد مورد نظر طراحان این کرم را در قلب سیستم کامپیوتری جای می دهد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل ایران با اشاره به تلاش‌های "شبانه‌روزی قرارگاه دفاع سایبری برای مقابله با نفوذ ویروس‌های جاسوس" گفته است: "هنوز در مراحل اولیه مقابله با ویروس دوکو قرار داریم و به جمع‌بندی نهایی در این زمینه نرسیده‌ایم."

بنا بر گزارش‌ها شباهت‌های موجود میان ویروس دوکو و استاکس‌نت این احتمال را مطرح کرده که طراحان استاکس‌‌نت در ساخت این بدافزار کامپیوتری جدید نقش داشته‌اند. با این حال هنوز مدرکی مبنی بر وجود ارتباط بین این دو ویروس ارائه نشده است.

استاکس‌نت یک بدافزار کامپیوتری بسیار پیچیده بود که بنا بر گزارش‌ها با هدف اصلی تجسس و مختل کردن برنامه اتمی ایران نوشته شده بود.

طراحان استاکس‌نت هنوز شناسایی نشده‌اند، اما آن طور که روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گزارش داد، مظنونان اصلی، سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا هستند.

با وجود شباهت‌های گزارش‌شده میان دوکو و استاکس نت، شرکت سیمانتک در وبلاگ خود نوشت: "دوکو برخلاف استاکس‌نت حاوی هیچ کدی برای تخریب سیستم‌های کنترل صنعتی نیست و خود به خود تکثیر نمی‌شود." به عبارت دیگر احتمالا دوکو برای حمله به سیستم‌های صنعتی مانند تاسیسات اتمی ایران طراحی نشده بلکه کار آن جمع‌آوری اطلاعات برای حملات آینده است.

پس از استاکس‌نت، مقام‌های ایران از تهاجم ویروسی دیگر به نام استارس خبر دادند ولی جزئیاتی از ماهیت و تاثیر آن ارائه نکردند.



ایران پرس نیوز:حمله نظامی به جمهوری اسلامی؛ کویت آماده می شود
به گزارش سایت انتخاب، روزنامه کویت تایمز نوشته است، دولت کویت کمیته ای سه جانبه و متشکل از وزارتخانه های خارجه، کشور، و بهداشت تشکیل داده تا آخرین تحولات مربوط به حمله احتمالی به رژیم ایران را بررسی کند.

به نوشته این منبع، در هفته جاری، کمیته های وزارت امور خارجه جلسه ای با شیخ صباح الخالد الصباح، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه در این خصوص خواهند داشت تا میزان آمادگی دولت کویت در مقابل حمله احتمالی به رژیم ایران را بررسی کنند.

کویت تاییز نوشت، دولت کویت برای 6 تا 8 ماه دارو و مواد غذایی ذخیر کرده تا در مقابل وقایع غیرمنتظره آماده باشد.


ایران پرس نیوز:جابجايی صدها دستگاه تانک و نفربر در ایران
گزارش دریافتی: طی چند روز گذشته جاده‌های اصلی و فرعی کشور شاهد عبور و مرور صدها دستگاه تانک و نفربر بوده است. همچنین کامیونها و تریلرهای ویژه حمل خودروها و تجهیزات جنگی به ‌شدت فعال هستند. در همه جاده‌های کشور جابه‌جایی توپ و تانک و دیگر وسایل جنگی دیده می ‌شود.


ایران پرس نیوز:جزئیات تازه درباره انفجار زاغه مهمات پاسداران
منابع مطلع در گفت و گو با شبکه خبری العربیه جزئیات بیشتری از انفجار زاغه مهمات سپاه پاسداران در غرب تهران را بازگو کردند.

منابع رسمی در ایران می گویند که انفجار روز شنبه در پادگان سپاه در بيدگنه شهر ملارد در 45 کيلومتری تهران در حین انتقال مهمات رخ داد. شدت انفجار به اندازه ای بود که نه تنها مناطق اطراف محل انفجار، ساکنان تهران هم صدای آن را شنیدند و لرزش زمین را حس کردند.

ساکنان تهران تاکید می کنند که صدای چند انفجار شنیدند نه یک انفجار. منابع سپاه پاسداران در این باره اخبار مختلفی اعلام کردند از جمله این که انفجار دوم ناشی از سرایت آتش به یک کارخانه پتروشیمی در نزدیکی محل حادثه است.

خبرگزاری "فارس" به نقل از روابط عمومی کل سپاه، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران با اعلام این خبر گفت: انفجار هنگامی صورت گرفت که یک محموله مهمات از زاغه در حال خارج شدن به سمت منطقه مورد نظر بود که متأسفانه به محض خروج از زاغه این حادثه اتفاق افتاد.

سپاه پاسداران ایران شمار کشته شدگان انفجار را 17 نفر اعلام کرد. این در حالی است که شمار قربانیان را ابتدا 27 نفر اعلام کرده بود. برپایه اطلاعیه سپاه که روز یکشنبه منتشر شد،حسن تهرانی مقدم مسئول سازمان خودکفايی و تحقيقات صنعتی سپاه بوده است. وی همچنين بنيانگذار "توپخانه و موشکی سپاه" در جريان جنگ هشت ساله ايران و عراق معرفی شده است.

منابع رسمی در ایران به ویژه مسئولان سپاه، انفجارهای یکشنبه را یک حادثه اعلام کرده اند و هرگونه احتمال خرابکاری را رد می کنند.

منابع غیر دولتی اما خبرهای دیگری از ماجرا منتقل می کنند. آن چه که بر تشکیک به روایت رسمی دامن می زند، عملکرد نیروهای سپاه در روز حادثه بود. از جمله این که به گزارش روزنامه های امروز تهران، مقامات نظامی به آمبولانس های بیمارستانهای غیر نظامی اجازه ورود ندادند و حتی آن مجروحانی که در بیمارستانهای تهران و کرج بستری شده بودند را خارج و به بیمارستانهای سپاه پاسداران از جمله خاتم الانبیا منتقل کردند.

منابع غیر رسمی از کشته شدن 40 نفر در حادثه خبر دادند. اما سایت اصلاح طلب "ندای سبز" به نقل از منابع خود نوشت که دستکم 100 نفر در حادثه مفقود شده اند. به عبارتی شدت حادثه به گونه ای بود که امکان شناسایی اجساد متلاشی شده وجود ندارد.

یک منبع مطلع که خواسته نامش فاش نشود به "العربیه." گفت، حادثه در اثر انفجار سوخت جامد موشک های "سجیل" سپاه پاسداران روی داد.

بنا به گفته این منبع مطلع، پادگان سپاه ملارد محل انبار بخشی از موشک های سجیل و موشک های شهاب سه بود. موشک های سجیل این قابلیت را دارند که برای پرتاب سکوی ویژه نیاز ندارند از همین رو شلیک آن ها آسان است.

بنا بر این اطلاعات در پی تهدیدهای اخیر از سوی کشورهای غربی و اسرائیل در خصوص حمله به جمهوری اسلامی به دلیل برنامه اتمی اش، مسولان بلند پایه نظام تصمیم می گیرند موشک های سجیل را از انبار خارج کرده و در کویر مستقر کنند. این اقدام به دو منظور صورت گرفت؛ نخست حفاظت از موشک ها در صورت حمله احتمالی به انبار و دوم توزیع جغرافیایی و آمادگی برای شلیک آن ها در صورت آغاز هرگونه جنگ احتمالی.

عملیات انتقال موشک ها عملیاتی محرمانه و لجستیکی است از همین رو حسن تهرانی مقدم مسئول سازمان خودکفايی و تحقيقات صنعتی سپاه که مسوول اصلی پروژه موشک های بالستیک محسوب میشد، در محل حادثه حاضر بود. دیگر افراد حاضر نیز از سربازان وظیفه و معمولی نبودند بلکه کادر سپاه بودند و شماری از آن ها درجه دار هستند.

در حین انتقال اجزای موشک ها، انفجار ناگهانی رخ داد. سوخت جامد سوختی نیست که در اثر گرمای هوا منفجر شود و شعله ور شدن آن نیازمند محرک هایی است. مسئولان سپاه می گویند انفجارهای دیگر در اثر انفجار دیگر روی داده اند.

اما نکته قابل توجه این است که در سایت پدافند هوایی در شهر ملارد نیز انفجار روی داد. این سایت در فاصله سه کیلومتری زاغه مهمات قرار دارد و به همین دلیل انفجار در آن نیازمند عملی مستقل است.

از همین رو منبع مطلع در گفت و گو با "العربیه" تاکید می کند که حادثه انفجار شهر ملارد، در نتیجه خرابکاری یا یک عامل تعمدی بیرونی بوده است که موفق شده در سر بزنگاه، سوخت های خارج شده از انبار را منفجر سازد. هشدار به پایگاه سپاه در پارچین پس از انفجار در پایگاه های ملارد، از دیگر دلایلی است که به عنوان نشانه خرابکاری بودن انفجارها مطرح شده است.


ایران پرس نیوز:خواننده جوان دربند در سلول انفرادی است
سایت کلمه: پنج روز پس از بازداشت آریا آرام نژاد، خواننده ی سبز مردمی، وی در تماس تلفنی با خانواده از سلامت و ممنوع الملاقات بودن خود خبر داد.

عادله ضیایی، همسر آریا آرام نژاد، در صفحه ی فیس بوک خود خبر داد که امروز یکشنبه،۲۲ آبان، آریا آرام نژاد طی تماس کوتاهی خبر از سلامتی خود داد و گفت در بازداشت اداره اطلاعات شهرستان ساری و در سلول انفرادی، ممنوع الملاقات و ممنوع از تلفن است.

آریا آرام نژاد در این تماس تلفنی به همسرش گفته که در بازجوئی به سر می برد و موارد اتهامی اش، مربوط به آهنگ هایی است که ساخته، اما قادر به ارائه توضیح بیشتر در مورد روند پرونده اش نبوده است.

به گفته ی عادله ضیایی، او از وضعیت جسمی و شرایط نگهداریش ابراز رضایت کرده اما گفته است که اجازه دریافت کتاب و لباس را ندارد.

همسر این خواننده ی مردمی صدای او را عین آرامش مثل همیشه رسا و امید بخش دانسته و گفته است که آریا خواسته سلامش به همه دوستان و دوستدارانش رسانده شود.

شب گذشته خانم ضیایی در صفحه خود در فیس بوک نوشته بود: در حالی پنج روز از بازداشت آریا آرام نژاد میگذرد، که من مانند بسیاری دوستدارانش کماکان منتظر دریافت خبری از او هستم. درد آور است که مراجع قضائی این روزها در حالی مُصر به مُجاب کردنم برای قبول استقلال! خود هستند، که امروز در خواست ملاقاتم با آریا که به سرعت مورد موافقت و همکاری آقای دادستان قرار گرفت، با واکنش گنگ و منفی اداره اطلاعات شهرستان بابل مواجه شد.

حانم ضیایی تصریح کرده بود: آنچه باعث فوران اتشفشان نگرانی، خشم و آزردگی من شده، مراجعات مکرر، پیگیری های بی نتیجه و اخبار ضد و نقیض از زبان افراد معتمد و غیر معتمدی است که باید! به من رسانده شود. و من برای اندکی، فروکش کردن این آتشفشان، موکدا خوستار ملاقات با آریا، برای پرسش در مورد علت بازداشت؛ مورد اتهام، شرایط نگهداری و در اختیار قرار دادن لباس مناسب و مایحتاجش در این روزهای سرد پاییزی هستم و می دانم هیچ کس و هیچ کس موثق تر از خود او، منبع درستی یا نادرستی واقعیت ها و شایعات نخواهد بود.

همسر این خواننده حامی جنبش سبز خاطر نشان کرده بود: صبوری ام در مورد مسائل مربوط به بازداشت آریا دوستانم را شگفت زده کرده است. امیدوارم و می خواهم تا فردا موفق به دریافت خبری از آریا از طریق خود او شوم، تا همچنان چرخش اتخاذ تصمیماتم، بر مدار خرد و خویشتن داری باقی بماند.

آنطور که فعالان جنبش سبز در بابل گزارش کرده‌اند، پنج مامور اداره اطلاعات استان مازندران امروز با ورود به منزل این هنرمند جوان هوادار جنبش سبز در بابل، او را بازداشت کرده‌اند. این در حالی است که او در همین روز برای برای پیگیری پرونده خود در مرحله تجدیدنظر، به شهر ساری و دادگاه استان مازندران مراجعه کرده و در زمان هجوم ماموران، تازه از ساری برگشته بود.

گزارش شده که دستگیری این فعال جنبش سبز با ضرب و شتم همراه بوده و ماموران در داخل منزل به آقای آرام نژاد دستبند زده اند. آنها همچنین ضمن تفتیش منزل، بخشی از دست نوشته های آریا و مدارک کاری و همچنین کامپیوتر شخصی او را نیز توقیف کرده و با خود برده‌اند.

آریا آرام نژاد، هنرمند جوان و آهنگ‌ساز نام‌آشنای هوادار جنبش سبز است که پس از عاشورای ۱۳۸۸ ترانه‌ای با عنوان «علی برخیز» منتشر کرد. او چندی بعد، در پی استقبال قابل توجه از این اثرش در فضای مجازی، در ۲۶ بهمن ماه ۱۳۸۸ توسط اداره اطلاعات بابل به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شد.

او پس از گذراندن نزدیک به ۵۰ روز انفرادی و زندان که تمام این مدت را در بند انفرادی زندانهای متی‌کلا شهرستان بابل و بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرستان ساری سپری کرده بود، به قید وثیقه آزاد و در دادگاه انقلاب شهرستان بابل به نه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

مرگ و ننگ بر رژیم اشغالگر جمهوری کثیف اسلامی در تمامیت و کلیتش

هیچ نظری موجود نیست: