۱۳۹۰ دی ۱۴, چهارشنبه

پیام شهبانو فرح پهلوی :به یاد فرزند عزیزم علیرضا

به یاد فرزند عزیزم علیرضا:


یک سال از آنروز که فرزندم علیرضا به خواست خود ما را ترک کرد گذشت.

یک یک مادران داغدار می دانند که مرگ فرزند زخمی به دل می نشاند که مرهمی ندارد، از دل مادران جگر گوشه از دست داده تا آخر هستی خون می چکد وغمی بی صدا با آنان همراه است.


اما باز می گویم نباید شکنیم باید کوه باشیم و بمانیم و رود باشیم و راه به دریا شتافتن را بیابیم.


از سوی فرزندانم، نوه هایم و خودم از همه هم میهنانی که چه از داخل و چه از خارج ایران در طول سال گذشته با بیانی ، نوشته ای، پیامی یا با برپا کردن یاد بودی مهر و محبت خود را به ما ابراز داشتند از صمیم قلب سپاسگزاری می کنم.


آرزو دارم در آینده ای نه چندان دور، ایرانی داشته باشیم که جوانانش دیگر نه از دژخیمی در خاک وطن بهراسند و نه در خارج از اندوه و دوری از میهن زجر بکشند.

با ماست که فردای ایران را پر از امید و روشنایی بسازیم.


شهبانو فرح پهلوی


3 ژانویه 2012

۲ نظر:

ناشناس گفت...

ishala...

ناشناس گفت...

این مید همه ایرانیان آزادی خواه است. و در ابتدای پیامشان که از داغ مادران فرزند از دست داده گفته بودند یاد این شعر شاملو افتادم: باش تا نفرین دوزخ از تو چه سازد/ مه مادران سیاه پوش/ داغداران زیبا ترین فرزندان آفتاب و باد/ هنوز از سجاده ها سر بر نگرفته اند. شاملو این شعر را روز خروج(به روایتی فرار) محمد رضا شاه پهلوی سروده، اسم شعر "پایان بازی" است و شاملو جایی در مراسمی میگوید که این پایان یک نفر نیست. و امیدوارم پایان حاکمان مستبد کنونی ایران هم هر چه زودتر برسد.