۱۳۹۰ بهمن ۵, چهارشنبه

بیمارستانهای ایران در حال تعطیل، ایجاد درمانگاه در غزه

شهرزادنیوز: در حالی که برخی از بیمارستان‌های دولتی و خصوص به خاطر نداشتن بودجه در حال تعطیل هستند، کمیته "امداد خمینی کثافت" از ایجاد درمانگاه در نوار غزه، تحت حکومت بنیاد گرایان جنبش اسلامی حماس، خبر داد.


گزارش سلامت نیوز، به نقل از دکتر تأمینی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، حاکی از آن است که به خاطر افزایش حامل‌های انرژی، قیمت مواد اولیه، دارو و اقلام پزشکی و واقعی نبودن تعرفه های پزشکی، درآمد برخی از بیمارستان‌ها پاسخگوی هزینه‌ها نیست و در صورت حمایت نشدن از سوی دولت در آستانه تعطیلی و ورشکستگی قرار خواهند گرفت.


از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری مهر، محمد محمدی فر، معاون هماهنگی امور بین الملل کمیته امداد، اعلام کرده است که درمانگاهی در منطقه غزه تاسیس شده که به دلیل تحولات مقطعی ساخت تمامی طبقات آن به اتمام نرسیده است؛ اما مقدار فضای آماده به عنوان کلینیک تخصصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی همچنین گفت که افزون بر آن، بیش از 150هزاردلار مایحتاج مورد نیاز مردم غزه تهیه و توسط نمایندگی "کمیته امداد خمینی کثافت" در بندر لازقیه سوریه بسته بندی و تحت عنوان"اهدایی جمهوری اسلامی" در اختیار "کاروان آسیایی حمایت از غزه" قرار داده شده است و این نوع کمک‌ها همچنان در دستورکار این نهاد قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست: