۱۳۹۱ اردیبهشت ۸, جمعه

"اینترنت اسلامی!"؛ اختلال در دسترسی به برخی سایت‏ها

ایران پرس نیوز:سایت آفتاب: طی روزهای اخیر دسترسی به برخی سایت‏های اینترنتی که عمدتا در خارج کشور میزبانی می‏شوند در برخی مناطق تهران با کندی بسیار همراه است.


به گزارش سیتنا، برخی از کاربران اینترنت که از سرویس دهنده‏های اینترنت متفاوتی برای اتصال به شبکه استفاده می‏کنند در دسترسی به برخی سایت‏های اینترنتی که در خارج کشور میزبانی می‏شوند با مشکل مواجه‏اند و دسترسی به این سایت‏ها با کندی بسیار همراه است.


اگرچه مشکلات اینچنینی در شبکه‏ ی اینترنت مخصوصا در ماه‏های اخیر به دفعات کاربران را دچار مشکل کرده است، مسوولان مربوطه از پاسخگویی مشخص درباره‏ی علل این اختلالات سرباز می‏زنند و هر یک، مسوولیت را متوجه دیگری می‏کند و نهایتا پیگیری خبرنگاران بی‏پاسخ می‏ماند.


مشکل اخیر در دسترسی به سایت‏ها در حالی رخ داده است که گمانه زنی‏ها در خصوص علل این مشکل، آن را بی ارتباط به تغییرات در شبکه‏ی اینترنت به منظور راه‏اندازی شبکه‏ی ملی اطلاعات نمی‏داند.




گزارشی که روز چهارشنبه در سایت منتشر شد؛
آزمایش نهایی فاز نخست قطع اینترنت جهانی در ایران


گزارش دریافتی از تهران: طبق تحقیقات به عمل آمده و آخرین اطلاعات دریافتی موثق از دوستان فعال در زمینه اینترنت و IT در داخل کشور، طی 72 ساعت گذشته دو شرکت بزرگ ارائه دهنده سرویسهای اینترنتی به نامهای: شاتل (خدمات ADSL) و مبین نت (خدمات WiMAX) در اقدامی بی سابقه و بدون هماهنگی قبلی با کاربران خود به نحوی سیستم فیلترینگ را تغییر داده اند که استفاده از تمام روشهای متداول عبور از فیلتر من جمله استفاده از انواع VPN های: SSTP / PPTP / L2TP / SOCKS و برنامه های ضد فیلتر برای کاربران این دو شرکت غیرممکن شده است.


بی شک طرح قطع اینترنت جهانی در ایران به شکلی خزنده و آزمایشی از سوی حکومت و با شتاب فراوانی دنبال می شود و این طرح در مراحل آزمایش نهایی و اجرا قرار گرفته است. رژیم جمهوری اسلامی با سوء استفاده از شعار مضحک "تولید ملی" به دنبال جایگزین کردن "اینترنت ملی" به جای "اینترنت جهانی" است و چنین استدلال خواهد کرد که این طرح با هدف جلوگیری از نفوذ ویروسهایی نظیر "وایپر" و "استاکس نت" به کشور و حفظ نظام و امنیت ملی صورت می گیرد.


همانطور که می دانید شخص خامنه ای از اینترنت با تعابیری همچون "سگ وحشی" و "چاقوی دو دم و خطرناک" یاد کرده است و مقامات رژیم نیز مکرراً از اینترنت به عنوان " ابزار جاسوسی" و "شبکه ای غیر قابل اطمینان و تهدیدی جدید" یاد کرده اند که "خلاف امنیت اجتماعی و عفت عمومی" و "بطن جنگ نرم" است.


از جمله تلاشهایی که اخیراً جمهوری اسلامی در راستای مبارزه با اینترنت جهانی انجام داده است می توان به تشکیل شورای ملی فضای مجازی و به تبع آن مرکز ملی فضای مجازی، تلاش برای حذف اینترنت، بومی سازی و یکپارچه سازی فیلترینگ، تشکیل کارگروه محتوای مجرمانه اینترنتی و ایجاد سامانه‌ پالایش محتوای اینترنت به جای فیلترینگ سراسری اشاره کرد.


همانگونه که یقیناً به یاد دارید رئیس جمهور آمریکا در پیام نوروزی 1391 خود از کشیده شدن "پرده الکترونیکی" به دور ایران ابراز نارضایتی کرده بود، باید گفت که اکنون این پرده به مرور در حال تبدیل شدن به دیواري بوتنی و نفوذ ناپذیر است که در آینده نزديک صدمات جبران ناپذیری را بر مردم و به ويژه نسل جوان و نسل های آینده کشور وارد خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست: