۱۳۹۱ خرداد ۲۶, جمعه

پیام شاهزاده رضا پهلوی به مناسبت سومین سالگرد جنبش آزادیخواهی سبز ایران



25 خرداد ماه ۱۳۹۱


آغاز جنبش سبز در خرداد ۸۸، نقطه عطفی در مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران و تبلور تحولی بزرگ در جامعه ایرانی بود. جنبشی کثرت گرا که همه اندیشه ها و گروه ها را در بر گرفت ودستاورد های عمده ای را در درون و بیرون از مرزهای ایران به همراه داشت. این جنبش، که ریشه در عمق جامعه جوان و پوینده ایران دارد، به دلیل تکثرگرایی و مبارزات به دور ازخشونت که تنها هدف محوریش حاکمیت صندوق رای است، نمایانگر رشد و بلوغ سیاسی جامعه ایران برای برقراری و دستیابی به یک دموکراسی مدرن است.

سه سال پیش، مردم کشورمان پس از تقلب سازمان یافته درانتخابات، با تظاهرات میلیونی به دور از خشونت و با فریاد زدن شعار "رای من کو؟"، خواسته برحق و اساسی خود که رفراندوم آزاد بود را مطالبه کردند. شهروندان ایرانی با عقاید گوناگون، دوشادوش یکدیگر در تظاهرات سکوت، اعتراض صلح جویانه خود را به حکومت جمهوری اسلامی و جهانیان نشان دادند. دو نامزد برگزیده شورای نگهبان، آقایان موسوی و کروبی، معترض به نتایج انتخابات، شجاعانه با مردم همگام شدند و حصر را بر قصر ولی فقیه ترجیح دادند. شهروندان برونمرزی نیز همصدا و یکدل با ایرانیان درون کشور و با آرزوی بازگشت به سرزمین مادری خود و برقراری دموکراسی، جهانی را سبزکردند.

سرکوب تظاهرات اعتراضی به دور از خشونت، ضرب و شتم و کشتارو اعدام های گروهی، بازداشت های غیرقانونی، زندانی كردن و شكنجه كنشگران عقیدتی، مدنی، كارگری و سیاسی، آدم ربایی و حبس، آزار و اذیت و شکنجه فعالین و وکلای مدافع حقوق بشر، از جمله جنایات سازمان یافته و سیستماتیک پس از انتخابات خرداد ۸۸علیه مردم ایران، توسط رژیم جمهوری اسلامی و با فرمان مستقیم علی خامنه ای است. افزون بر این، ماجراجویی های منطقه ای و دخالت در کشتار و سرکوب آزادیخواهان وشهروندان سوریه و کمک به رژیم بشار اسد، جنایت های گسترده این حکومت را بر همگان آشکار ساخته است.

دستگیری و اذیت و آزار مادران داغدیده پارک لاله، اعتصابات غذایی زندانیان، دیدار یک مادر از پشت شیشه های زندان با فرزندان خردسالش و بسیاری موارد دیگر همگی گواه بر زنده بودن این جنبش است، وظیفه ملی یکایک ما ایرانیان است تا برای برکناری این رژیم و گذار بسوی دموکراسی در کشورمان دست در دست هم دهیم و محکم تر از هر زمان دیگر برای تشکیل یک آلترناتیوسکولار و دموکرات متحد شویم.

به یاد جانباختگان راه آزادی و زندانیان در بند حاکمیت تمامیت خواه جمهوری اسلامی، بعنوان یک آزادیخواه و مدافع حقوق بشر، در این موقعیت حساس تاریخی که خطرات زیادی کشورمان را تهدید می کند، دگربار پیمان خود را با همه آزادیخواهان ایرانی، اعلام می دارم و تا آخرین نفس برای آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی-عقیدتی و رسیدن به دموکراسی و حقوق بشر در ایران از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

افق سیاسی من، گذر از شرایط کنونی در چارچوب نافرمانیهای مدنی به دور از خشونت و آشتی ملی برای گذار به فردایی بهتر برای مردم کشورم ایران است تا هم میهنانم بتوانند آزادانه از طریق صندوق رای در شرایطی یکسان و برابر، سرنوشت سیاسی خود را انتخاب کنند.

خداوند نگهدار ایران باد


درود بر شاهزاده رضا پهلوی

هیچ نظری موجود نیست: