۱۳۹۱ تیر ۱۹, دوشنبه

پیام شاهزاده رضا پهلوی به مناسبت گرامیداشت سالگرد جنبش دانشجویی ۱۸ تیر




۱۸ تیرماه ۱۳۹۱






۱۸ تیر ۱۳۷۸، نقطه عطفی در تاریخ جنبش های دانشجویی ایران بود که جرقه آن از اعتراض به تعطیلی غیر قانونی یک روزنامه آغاز شد و به خیزشی اجتماعی بدل گشت. جنبشی که با الگوی نافرمانی های مدنی و مبارزه بدور از خشونت، اصل نظام جمهوری اسلامی و دیکتاتوری مذهبی آن را به زیر سوال برد. خیزش دانشجویی ایران، جنبش مستقل و پویای قشر فرهیخته و جوانی با اندیشه های دموکرات و سکولار بود که با فاصله گرفتن از آرمان های دوم خرداد ۱۳۷۶ یعنی اصلاح رژیم، آغازی شد بر جدایی نهاد های مستقل دانشجویی از نظام مستبد و تمامیت خواه ولایت فقیه. حرکتی که تبلور خواسته ها و آرمان های دانشجویان، روشنفکران و دگراندیشان ایرانی بود، به سرعت گسترش یافت و گروه های دیگر جامعه را جذب خود کرد.


برخورد رژیم ولایت فقیه با خواسته های برحق دانشجویان، قلع و قمع شدید وحشیانه آنان بود که به کشته شدن و مجروح شدن شمار زیادی از دانشجویان منجرگشت. بسیاری از دانشجویان به زندان افتادند و شکنجه شدند و پس از آن هم محروم از تحصیل؛ برخی ناچار از ترک وطن بودند و امروز در سنگر مبارزه علیه جمهوری اسلامی و درمیان اپوزیسیون خارج از کشور هستند. سرکوب دانشجویان کوی دانشگاه، جنایتی بود که هیچ گاه از یاد و خاطره مردم ایران پاک نخواهد شد.


ده سال پس از حادثه ۱۸ تیر، جنبش سبز ایران توانست دامنه مبارزات مدنی را از حوزه دانشگاه به سطح جامعه بکشاند و فراگیر شود. دانشجویان که بخش های مختلف جامعه، همچون زنان، کارگران، بازاریان، هنرمندان، نظامیان، اقوام، ادیان و دیگر اقشار را نمایندگی می کنند، علیرغم سرکوب نهادهای حکومتی، نقش پررنگی در جنبش کثرات گرای سبز ایفا نمودند و چراغ دار مسیر مبارزات بدور از خشونت بودند.


دانشجویان قهرمان ایران زمین،




مبارزات شیرزنــان و دلیرمردان مبارز راه آزادی، شعله های جنبش آزادیخواهانه مردم ایران را فروزان تر نموده و پایه های این نظام مستبد و دانش ستیز را به لرزه انداخته است.


در شرایط کنونی که کشورمان با آن روبروست، شما دانشجویان مبارز می بایست با آگاهی بخشی و ایجاد شبکه های اجتماعی، در خانواده، محله و همچنین در کل جامعه، حرکت های اعتراضی آگاهانه را سازماندهی نمایید.


همچنین در فضای سرکوب و اختناق حاکم بر کشور، دانشجویان ایرانی برون مرز، به منظور رساندن پیام جنبش دانشجویی درون مرز به جهانیان، با استفــاده از فضای حقیقی و مجازی همچون وبلاگ، شبکه های اجتماعی، رسانه های خبری بین المللی، وظیفه سنگینی را بر دوش دارند.


یقین دارم که مبارزات آزادیخواهانه مردم کشورمان در راه دستیابی به حقوق بشر، مدرنیته، رفاه، عدالت اجتماعی، برابری، آزادی، دموکراسی و سکولاریسم، تنها با اتحاد در یک حرکت منسجم و ملی، به ثمر خواهد نشست.


یاد و خاطره کشته شدگــان کوی دانشگــاه را گرامی می دارم و بر مـادران پارک لالــه و بر همه خانواده های جان باختگان و آسیب دیده گان و زندانیان در بند حاکمیت تمامیت خواه جمهوری اسلامی، که جان و جهان خود را در راه آزادی کشور و آرمان های آزادی خواهانه مردم ایران به خطر انداختند، درود می فرستم.


خداوند نگهدار ایران باد




شاهزاده رضا پهلوی

۲ نظر:

ناشناس گفت...

مصاحبه شاهزاده رضا پهلوی با شهرام همایون در روز چهارشنبه از کانال یک(10.30 شب به وقت ایران) از هم اینک می توانید برای طرح سئوالات خود با این شماره تماس بگیرید. 001-818-4739377

ناشناس گفت...

شبکه‌اجتماعی فیس‌بوک، مکالمه نوشتاری کاربران را خوانده و تحت نظر دارد. فیس‌بوک ادعا می‌کند که این کار را برای جلوگیری از بروز جرم و جنایت و فعالیت‌های خلاف انجام می‌دهد و اگر به کسی مشکوک شود آن را به پلیس گزارش می‌کند. روند کار نیز به این شکل است که فیس‌بوک در زمان مکالمات نوشتاری کاربران بدنبال کلمات خاص از پیش‌تعیین شده می‌گردد و اگر کاربران از این کلمات در چت خود استفاده کنند کل مکالمه آنها بررسی خواهد شد.
گلکسی‌اس ۳ سامسونگ
10 مزیت SSD نسبت به هارددیسک
نگاهی به ویژگی‌های جدید آندروید ۴.۰
بسیاری از کاربران از چت فیس‌بوک برای ارتباط با دوستان و آشنایان خود استفاده می‌کنند و از آنجایی که آن را یک محیط خصوصی می‌دانند به صحبت‌های خصوصی خود می‌پردازند اما اگر حریم خصوصی برایتان اهمیت دارد باید بدانید که فیس‌بوک حتی گفتگوهای نوشتاری خصوصی شما را نیز تحت نظر دارد.
شما چقدر از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید و به چه میزان اطلاعات شخصی و محرمانه خود را در آن به اشتراک می‌گذارید؟
این اطلاعات از مصاحبه مدیر امنیت فیس‌بوک با رویترز به دست آمده است.
با این وجود اگر اطلاعات دیگری نیز برای دولت امریکا اهمیت داشته باشد احتمالا فیس‌بوک در اختیار آنها قرار خواهد داد.
فیس‌بوک هر آنچه که در امریکا جرم شناخته می‌شود را در شبکه اجتماعی خود تحت نظر دارد که شامل مسائل مرتبط با روابط زناشویی تا دزدی بانک و غیره می‌شود. فیس‌بوک کلمات کلیدی برای تشخیص موارد مشکوک را نیز براساس همین موارد تعریف کرده است.