۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۰, جمعه

نیویورک تایمز: ارتباط رژیم تهران با حوادث ۱۱ سپتامبر

سایت بالاترین: به نوشته روزنامه نیویورک تایمز May 19, 2011 بر اساس شواهد دادگاه فدرال در نیویورک، دو نفر از سرویس اطلاعاتی رژیم جمهوری اسلامی شهادت دادند که مقامات رسمی‌ حکومت حاکم بر ایران درباره حملات ۱۱ سپتامبر آگاهی‌ قبلی‌ داشتند. یکی‌ از این افراد مدعی است که ایران این حملات را برنامه ریزی کرده بود. هویت این دو نفر فاش نشده است.

در این شکایت مطرح شده که جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان به القاعده در طراحی‌ حملات ۱۱ سپتامبر و تسهیل آموزش هواپیما ربایان کمک کرده اند. وکلای بازماندگان این حوادث تاکید می‌‌کنند که عماد مغنیه، فرمانده نظامی حزب الله، یک عامل تروریست جمهوری اسلامی بود، که در سال ۲۰۰۰ به عربستان سعودی سفر کرده تا به آماده سازی حملات ۱۱ سپتامبر کمک کند. عماد مغنیه در سال ۲۰۰۸ کشته شد.

این اسناد نشان می‌‌دهند که این ۲ نفر در وزارت اطلاعت جمهوری اسلامی کار میکردند، در جایگاهی‌ که به آنها اجازه می داد به اطلاعات حساس در زمینه حمایت جمهوری کثیف اسلامی از تروریسم دسترسی‌ داشته باشند. این گزارش می‌‌افزاید، این دونفر نگرانند که در صورت فاش شدن نام آنها امنیت خود و خانواده‌هایشان به خطر بیفتد.

هیچ نظری موجود نیست: