۱۳۸۹ اسفند ۷, شنبه

فراخوان جدید جنبش آزادیخواهی مردم ایران




فراخوان جدید برای تظاهرات اعتراضی در سراسر ایران علیه رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی

وعده ما سه شنبه 10اسفند

ساعت 5 بعد از ظهر

تهران: میدان حسین تازی تا میدان شهیاد

شهرستان ها: خیابان ها و میادین اصلی شهر

لطفا اطلاع رسانی کنید

سرنگون باد رژیم چپاولگر جمهوری اسلامی

وضعیت جسمانی اسانلو وخیم گزارش شده است


خبرگزاری هرانا - وضعیت جسمانی منصور اسانلو، زندانی سیاسی و رییس سندیکای اتوبوسرانی تهران و حومه، وخیم گزارش شده است.

به گزارش جرس، این فعال سندیکایی که نزدیک به پنج سال است در زندان به سر می‌برد اکنون با مشکلات حاد قلبی مواجه شده و به گفته پزشکان باید هرچه سریعتر در خارج از زندان تحت درمان قرار گیرد. به گفته پزشکان زندان، سه رگ قلب اسانلو مسدود شده و وضعیت جسمانی نامناسبی دارد.

گفتنی است هفته گذشته این فعال کارگری به بیمارستانی در کرج با پابند و دستبند منتقل شد، اما بدون هیچ‌گونه درمان یا معالجه ای به زندان برگردانده شد.

منصور اسانلو پیش از این نیز دچار حملات قلبی شده و مجبور به انجام جراحی قلب بوده است، اما با این وجود مسئولین قضایی از دادن مرخصی به وی خودداری می کنند و هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای عدم ارائه مرخصی نگفته‌اند.

این فعال سندیکاییِ زندانی، اکنون در زندان رجایی‌شهر کرج زندانی است و به دلیل عدم امکان استفاده از تلفن، خانواده وی اطلاعی از وی ندارند و این باعث افزایش نگرانی‌ها نسبت به وضعیت وی شده است.

واگذاری دو پروژه جدید میلیارد دلاری به پاسداران


سایت کلمه: معاون وزیر نفت خبر داد که ساخت دو خط لوله انتقال نفت و فرآورده نفتی در مجموع به طول یکهزار و یکصد کیلومتر و به ارزش تقریبی ۱٫۳ میلیارد دلار به صورت ترک تشریفات به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا  وابسته به سپاه پاسداران واگذار شده است.

علیرضا ضیغمی در گفت‌و‌گو با مهر با اشاره به واگذاری ساخت دو خط لوله انتقال فراورده های نفتی و نفت خام به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ، گفت: این پروژه های نفتی به صورت ترک تشریفات مناقصه به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واگذار شده است.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه برای ساخت این دو خط لوله نفتی تامین منابع مالی توسط قرارگاه خاتم الانبیا انجام می شود، تصریح کرد: علاوه بر این پیشتر قرارداد طرح توسعه بندر نفتی ماهشهر و ساخت مخازن جدید فرآورده نفتی هم به این مجموعه واگذار شده است.

به گزارش مهر، بهمن ماه امسال قرارداد ساخت دو خط لوله انتقال نفت و فرآورده های نفتی به ارزش تقریبی ۱٫۳ میلیارد دلار به طور رسمی به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واگذار شده است.

بر این اساس ساخت خط لوله انتقال نفت خام ترش از منطقه سبزآب به ری و همچنین عملیات ساخت خط لوله انتقال فرآورده های نفتی از آبادان – اهواز – اراک به ری در مجموع به طول یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر توسط این مجموعه انجام می شود.

از سوی دیگر پیش بینی می شود هفته جاری قرارداد ساخت خط لوله صادرات گاز ایران به اروپا به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بین شرکت ملی گاز، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و بانک پارسیان امضا ‌شود.

در همین حال اخیرا قرارداد ساخت فاز دوم خط لوله هفتم سراسری (خط لوله گاز پاکستان) به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واگذار شده است.

سردار عبداللهی معاون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا هم اخیرا از اجرای هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط لوله جدید انتقال نفت و گاز در بخشهای مختلف کشور توسط متخصصان این مجموعه خبر داده است.

این در حالی است که سردار رستم قاسمی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا از واگذاری قرارداد ساخت خط لوله پتروشیمی اتیلن مرکز به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا خبر داده و به مهر گفته است: ارزش تقریبی قرارداد ساخت خط لوله اتیلن مرکز حدود ۵۰۰ میلیارد تومان (۵۰۰ میلیون دلار) برآورد می شود.

با توافق بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و قرارگاه خاتم الانبیا، قرارداد ساخت این خط لوله اتیلنی به صورت EPCCF شامل مهندسی، تدارکات، نصب، راه اندازی و تامین منابع مالی امضا شده است.

تخم مرغ شانه اى ۶ هزار تومان شد


روزنامه ابرار: معاون وزير جهاد كشاورزى علت نوسانات قيمتى در بازار تخم مرغ را بروز عوارض تنفسى در واحدهاى مرغدارى اعلام كرد و گفت : اين وضع در روزهاى گذشته تشديد و موجب افزايش قيمت تخم مرغ شد . سيد محسن دستور  درعين حال برخى اخبار مبنى بر افزايش ۱۰۰ درصدى قيمت تخم مرغ را رد كرد وگفت: وزارت جهاد اقداتى را براى تامين كمبودها در نظر گرفته تا اين افزايش قيمت جبران شود . اقدامات پيشگيرانه در واحدهاى مرغدارى رييس سازمان دامپزشكى همچنين از تداوم اقدامات پيشگيرانه براى جلوگيرى از شيوع بيمارى در واحدهاى مرغدارى خبرداد . وى گفت: هم اكنون با مواردى از بيمارى هاى تنفسى در واحدهاى مرغدارى مواجه هستيم و اقدامات پيبشگيرانه اى را نيز در دستور كار قرار داده ايم اما اقدامات انجام شده به معنى شيوع بيمارى دراين واحدها نيست. معاون وزير جهاد كشاورزى ، دليل بروز بيمارى هاى تنفسى در واحدهاى مرغدارى را تغييرات آب وهوايى و همچنين مهاجرت پرندگان مهاجر به كشور عنوان كرد و گفت : سازمان دامپزشكى براى جلوگيرى از شيوع اين بيمارى در واحدهاى مرغدارى جنبه هاى احتياطى را رعايت مى كند . گفتنى است در روزها اخير قيمت تخم مرغ به دانه اى ۲۰۰ تومان افزايش پيدا كرده است .

قوت گرفتن شایعه بازداشت موسوی و همسرش در تهران

گزارش خبرنگار ایران پرس نیوز از تهران: در تهران شایعه بازداشت زهرا رهنورد و میرحسین موسوی به شدت قوت گرفته است. شنیده ها حکایت از آن دارد که این دونفر در روز چهارشنبه 4 اسفند به نقطه نامعلومی که گمان می رود از خانه های امن سپاه پاسداران باشد منتقل شده اند و علت حضور گسترده نیروهای امنیتی در خیابان که آنروز بخش ای زیادی از تهران را دربر می گرفت انتقال آنها از کوچه اختر (خیابان پاستور) به نقطه ای نامعلوم بوده است.

تاکنون هیچ منبع رسمی یا غیر رسمی بازداشت موسوی و همسرش را تایید نکرده است اما تعدادی از وکلای سرشناس کشور که وکالت زندانیان سیاسی را برعهده دارند خبر بازداشت آنها را تایید می کنند.

شهروندان تهرانی که در نزدیکی خانه موسوی سکونت دارند نیز احتمال انتقال این دو راچندان دور از ذهن نمی دانند چرا که به گفته آنان حدود 48 ساعت است که از میزان مامورین مستقر در اطراف منزل موسوی کاسته شده و تردد نیروهای امنیتی نسبت به گذشته کمتر شده است.

همچنین برخی از فعالین اصلاح طلب که گاه و بیگاه موفق می شدند به صورت تلفنی با زهرا رهنورد تماس بگیرند نیز طی 48 ساعت گذشته به هیچ عنوان نتوانسته اند این ارتباط را برقرار کنند. اهالی محل نیز تایید می کنند که در این مدت هرگز برق خانه این دونفر شب ها روشن نشده و آثاری از زندگی در آن خانه دیده نمی شود.

۱۳۸۹ اسفند ۴, چهارشنبه

براي زادروز سهراب اعرابی-سهراب جان تولدت مبارك


پارس دیلی نیوز:سهراب جان تولدت مبارك ,سلام ما را به محمد مختاري و صانع و حامد برسان ,راستي به ندا بگو كه هزاران دختر ايراني ميخواهند مانند او براي آزادي ايران تا بينهايت سبز شوند تا بهار ..

سهراب جان جايت اينجا خاليست , ايران حال وهواي ديگري دارد , اين روزها ياد تو و ندا و همه بچه ها را خيلي ميكنيم, يادم است كه پروين عزيزخواب ديده بود كه تو كفش هايت را گم كرده اي , اما راستش را بگويم من آنها را ديدم , محمد مختاري آنها را به پا كرده بود و با تمام سرعت به سمت رهايي ميدويد,ميدويد كه بگويد دلش ميخواهد باشرف و ايستاده بميرد تا با ذلت و نشسته , راستي به پاي صانع و حامد و صدها جوان ديگر هم بود .

سهراب جان سلام ما را به همه بچه ها برسان , بگو كه ما شما را هرگزفراموش نخواهيم كرد ,بگو كه تا آخر , تا آزادي مي مانيم .

به كيانوش بگو كه بچه ها دلشان براي ساز زدن هايش خيلي تنگ شده , راستي به محمد مختاري بگو كه آخرين كامنتش موتور محرك خيلي از بچه ها براي شركت در تظاهراته

به صانع بگو كه ما نمي گذاريم كسي تو را و هويتت را بربايد توفرزند آزاديخواه ايران هستي , بگو كه ما از هويت تو با خون خود هم كه شده دفاع ميكنيم.

راستي سهراب جان اگر حامد نورمحمدي راديدي ,سلام من را برسان و بگو بچه هاي دانشگاه شيراز بخاطرش يك هفته عزاي عمومي داده اند ,ديروز هم بخاطر شهادتت مراسم گرفته اند , سهراب جان به همه بگو , بگو كه ما جوونهاي ايراني نميگذاريم خون هيچكدام از شما پايمال شود .


من بی‌ تو نمی روم به خانه (برای سهراب)

كانون حمايت از خانواده هاي جان باختگان و بازداشتي ها : شعر زير توسط خوانندگان كانون براي ما ارسال گرديده است , تقديم ميكنيم به پروين مادر داغدار سهراب, و درسالروز تولد سهراب عزيزمان به او ميگوييم ,تو تنها نيستي , تمام پسران آزاديخواه اين ميهن پسران تو هستند :

این شیون تلخ مادرانه

داغی است به پیکر زمانه

فریاد پلنگ زخم خورده

تیری است به قلب ما روانه

با ضجه به موی خود زند خاک

مویی که سزا بود به شانه‌

با گریه ستم کند به رویی

کز بوسه بر آن بود نشانه

سهراب چه خفته‌ای به پا خیز

من بی‌ تو نمیروم به خانه

آخر به تبسمی ، نگاهی

یا یک ،دو ،سه گام کودکانه

بر خیز رویم تا سمنگان

کاتش زده‌ای بر اشیانه"

رستم که بود؟ ستم تو را کشت

کاتش بزند بر او زبانه

خاشاک منی به خاک رفتی

کز ریشه بر آوری جوانه

---------

(مهران






















































جو متشنج دانشگاه شیراز و بازداشت دهها دانشجو


ایران پرس نیوز:خبرگزاری هرانا - تجمع مسالمت آمیز دانشجویان دانشگاه شیراز بار دیگر با حضور نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و ده‌ها دانشجو در جریان این تجمع بازداشت شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، ظهر امروز چهارشنبه، چهارم اسفند ماه، همزمان با سومین روز درگذشت "حامد نور محمدی"، دانشجوی دانشگاه شیراز، طبق قرار قبلی دانشجویان دانشگاه شیراز در پردیس اصلی این دانشکده دست به تجمع زدند.

این تجمع که صدها تن از دانشجویان در آن حضور داشته اند، با خواندن سرود "یار دبستانی" آغاز شد و در ادامه دانشجویان با سر دادن شعارهایی نظیر "برادر شهیدم خونتو پس می­گیرم"، "برادر شهیدم آزادیت مبارک"، "نترسید نترسید ما همه با هم هستیم"، "گر تیر و فتنه بارد جنبش ادامه دارد" و... نسبت به کشته شدن حامد نورمحمدی دانشجوی دانشگاه شیراز در روز ۱ اسفندماه، اعتراض کرده و خواستار پاسخگویی مسئولین دانشگاه شدند.

گفته می‌شود حضور پر تعداد نیروهای امنیتی، حراست دانشگاه، بسیج و لباس شخصی به قدری بوده که چهرهٔ دانشگاه به پادگانی نظامی بدل شده بود؛ این افراد با حضور در میان دانشجویان اقدام به فیلمبرداری و شناسایی دانشجویان معترض نمودند.

بر همین اساس در ‌‌نهایت، تجمع مسالمت ­آمیز دانشجویان با یورش افراد مذکور به خشونت کشیده شد و تعداد زیادی از دانشجویان متحصن مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. همچنین، این نیرو‌ها به بازداشت دانشجویان پرداختند، که در پی آن ده‌ها تن از دانشجویان بازداشت شدند.

تاکنون اطلاع دقیقی از اسامی دانشجویان بازداشتی و یا نهاد بازداشت کنندهٔ ایشان در دست نیست.
تا لحظهٔ تنظیم خبر بسیاری از نیروهای امنیتی و لباس شخصی در بیرون از دانشگاه مستقر هستند، تا در صورت لزوم وارد عمل شوند.

شایان ذکر است که آقای رجبی رئیس حراست دانشکده مهندسی دانشجویان را تهدید نمود که در صورت بازداشت دانشجویان توسط نیروهای موضع گرفته در بیرون از دانشگاه، حراست دانشگاه شیراز هیچ گونه مسئولیتی را به عهده نخواهد گرفت.

لازم به یادآوری ست که نیروهای امنیتی، بسیج و لباس شخصی سابقه حمله­ به دانشگاه شیراز در ۱۳آبان ۸۸ را در کارنامه خود دارند. همچنین، نیروهای امنیتی و انتظامی نیز در روزهای ۲۳ و ۲۵ خرداد ۸۸، به دانشگاه شیراز حمله کردند.

بیانات شهبانو فرح پهلوی در مراسم یاد بود شاهزاده علیرضا پهلوی


علیرضا ی عزیزم تو رفتی امّا یاد توهمواره با ما خواهد بود.

نازنین پسرم، میدیدم که درغربت چقدر از آنچه بر ایران و ایرانیان می گذرد افسرده بودی، حساس بودی، فروتن و متین بودی، با سخاوت بودی و جرات و شهامت داشتی و هر کس تو را می شناخت دوستت داشت و طبع شوخت باعث گرمی مجلس دوستانت بود. در دوستیهایت وفادار بودی و برای آنهائی که به ایران خدمت کردند و می کنند احترام فراوان داشتی. عاشق هر آنچه که عطر و رنگ ایران داشت بودی.

برای تحصیلات عا لیه خود رشته ایران شناسی را برگزیدی و دوستانت جزئیات تاریخ ایران و رسوم و زبان های آنرا از تو می پرسیدند و جواب خود را به صورت قصه ایران و گاه به گاه بخشی از این حکایت را بزبان پهلوی از تو می شنیدند و تو با شیطنتی دوستانه به حیرت آنان لبخند میزدی.

چنان خویشتن دار بودی که کمتر ناراحتی هایت را بروز میدادی. خانواده ات را دوست داشتی. هنگامی که با هم بودیم از یادگارهای گذشته صحبت می کردیم و خوش بودیم.

هم میهنان عزیزم:

از شما که از راه های دور و نزدیک به اینجا آمده اید از طرف خودم و خانواده ام صمیمانه سپاسگزارم. پیام های گرم و پر مهر شما در آن شب های پر از درد آرامش بخش روان من و خانواده ام بود. از همه شما عزیزان به خاطر این همدلی سپاسگزارم.

همه ما در این سال های دور از میهن درد ها، رنج ها و گرفتاری های آشکار و نهان داشته و داریم و گاهی از آسمان، از زمین، از سرنوشت و از روزگار شکایت و گله داریم ولّی خوب می دانیم که تنها راه غلبه بر مشکلات ایستادگی است، ماندن است و نشکستن.

علیرضای نازنینم پرواز خود را نیمه تمام گذاشت امّا برای همه ما پیامی پر از مهر و دوستی فرستاد. در واکنش رفتن او آنچه بیشتر به گوش می رسد آوای بخشش آشتی و همدلی است و اگر حاصل زندگی پسرم فقط همین یک میوه باشد عمر پر باری داشته است.

تا آفتاب می درخشد نور اجباراً برتاریکی غلبه می کند، اطمینان داشته باشید که نور برتاریکی پیروز خواهد شد.

البته این روندی طبیعی نیست که مادران به غم فرزندانشان بنشیند امّا امروز مادرانی که پیراهن سیاه بر تن دارند در میهنمان کم نیستند، و در این چند روزه، با افسوس، شاهد آنیم که شمارشان رو به افزونی است.

در این لحظات بفکر پادشاه درگذشته ایران همسر عزیز و بزرگوارم که عشق و زندگیش سربلندی ایران و ایرانی بود هستم و پیش خود فکر می کنم که خداوند او را دوست داشت و نخواست تا او شاهد آن باشد که چه بروز ایران و ایرانی آمده است. بخصوص ندید که دو نورچشمش در جوانی از این دنیا رخت بربستند.

تنها دلگرمی من این است که باور دارم علیرضا و لیلا اکنون با پدرشان هستند.

امروز همه ما اگر به یاد علیرضا در این محل گرد هم آمده ایم ولی خوب می دانم که دلهایمان برای جوانانی که در سرزمین مان جان خود را از دست داده اند می تپد.

این پهلوانان تازه نفس امروز ایران، جان بر سر تیر کمان خود گذاشته و آرش وار آنرا رها کرده اند تا ایران ایران بماند و ایرانی ایرانی و سربلند.

من از همه مادران دغدار ایران که حتی نمی توانند برای فرزندانشان این قهرمانان واقعی امروز میهنمان عزاداری کنند، تقاضا دارم که مراسم امروز را از آن خود و ما را صمیمانه در غم خود شریک بدانند.

باشد که روح این فرزندان ایران شاد و نامشان برای همیشه درتاریخ میهنمان جاودان بماند.


خداوند نگهبان ایران باد

با سپاس فراوان از وبسایت خبری پارس دیلی نیوز

بیانیۀ شاهزاده رضا پهلوی در مورد حضور شرم آور رژیم تهران در کمیسیون وضعیت بانوان سازمان ملل متحد


امروز، در یک اقدام تزویرآمیز بی سابقه رژیم زن ستیز جمهوری اسلامی ایران در کمیسیــون بــررسی وضعیــــت زنــــان در سازمــــان ملــــل متحــــد کـــه پنجـــاه و پنجمین جلسۀ (UN CSW) خود را برگذار خواهد کرد، حضور خواهد یافت.


هدف تعریف شدۀ کمیسیون بررسی وضعیت زنان سازمان ملل آن است که نقش: "سازماندهی در ارتقا شناخت جنسیتی در سطوح ملی داشته باشد." حال چگونه است که جمهوری اسلامی که در به اصطلاح قانون اساسی است تبعیض برعلیه زنان در تمامی سطوح، شامل مشاغلی که آنها می توانند بدان اشتغال ورزند و تمامی قوانین خانواده جاری است، و همچنین جرائم وحشتناکی که بر علیه زنانی که حقوق دموکراتیک خود را خواهان هستند اعمال کرده است، واجد شرایط برای حضور یافتن در چنین کمیسیونی می شود، به سختی می توان درک کرد و این توهینی تلقی می شود به زنان و مردان مبارز در سطح جهانی.

شرکت رژیم تهران یک رسوایی و استهزا برای کمیسیون بررسی وضعیت زنان سازمان ملل است. به نام نسرین ستوده ها، هما دارابی ها، و نداها می خواهیم که به حضور این رژیم زن ستیز خاتمه داده شود. اگرنه، ما به کشورهای عضو کمیسیون مراجعه خواهیم کرد و از آنان خواهیم خواست که استعفا دهند و با رژیمی که قاتل امیدها، آرزوها و حقوق انسانی میلیون ها زن ایرانی است همراه نشوند.


ما امروز، بیش از همیشه، بیاد دکتر مارتین لوترکینگ هستیم که گفت: "ما کلام دشمنانمان را فراموش خواهیم کرد ولی به آسانی سکوت دوستانمان را فراموش نخواهیم کرد."


خداوند نگهدار تمامی زنان شجاع ایران باد و آنان را از این حکمروایی سی و دو سالۀ ستمگران برهاند.

با سپاس فراوان از وبسایت خبری پارس دیلی نیوز

پزشکان: استفاده از گازهای شیمیایی علیه معترضان ایرانی

استفاده از گازهای شیمیایی جدید خطرناک علیه مردم ایران

پایگاه اطلاع رسانی پزشکان ایران طی نامه ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل خواستار اقدامات فوری آن سازمان جهت جلوگیری از استفاده گازهای شیمیایی مخرب علیه تظاهرکنندگان در ایران توسط نیروهای پلیس ضد شورش رژیم گردید.

در این نامه ضمن برشمردن خطرات آنی و درازمدت استفاده از این نوع گازها بر تظاهرکنندگان و حتی مردم عادی ساکن در شهرهای محل تظاهرات و خطرات زیست محیطی اینگونه گازها, خواستار اعزام گروه کارشناسی به ایران , برای بررسی ابعاد استفاده از این گازهای شیمیایی خطرناک گردید که در قالب گازهای اشک آور جدید به سمت معترضین خیابانی شلیک می گردد. گازهای شیمیایی جدید بدلیل ایجاد ترس و وحشت در مصدوم به” گاز ترس” نیز شهرت یافته اند.

متن کامل نامه به این شرح است:

دبیر کل محترم سازمان ملل

آقای بان کی مون

همانطور که شاید در اخبار این روزها شنیده باشید چندی است که نیروهای امنیتی ایران برای مقابله با مردم در تظاهرات خیابانی شهرهای ایران از نوعی گاز شیمیایی جدید استفاده می کنند که بدلیل آثار زیانبار بر انسانها و محیط زیست , نگرانی های زیادی را برای اینجانب و همکاران من در سرتاسر ایران بوجود آورده است.

این گازها که حاصل تجربیات واحد پدافند شیمیایی , میکروبی سپاه پاسداران در طی جنگ هشت ساله ایران و عراق می باشد , اولین بار بطور آزمایشی در اعتراضات خیابانی سال 2009 بصورت محدود مورد استفاده قرار گرفت اما در طی روزهای جاری و بخصوص در جریان تظاهرات مردم ایران در روزهای 25 بهمن و اول اسفند امسال بصورت گسترده علیه مردم ایران مورد استفاده قرار گرفته است .

هرچند استفاده از گازهای اشک آور معمولی که عموما حاوی ترکیبات گوگرد بوده و پس از آزاد شدن , تولید اسید سولفوریک می کند و باعث ایجاد سوزش در چشم و بینی می گردد نیز عملی غیر انسانی و ناپسند است اما بدلیل نیمه عمر کوتاه این مواد و اندک سازگاری با محیط زیست, خیلی نگران کننده نیست. اما گازهای شیمیایی جدید که بدلیل ایجاد ترس و وحشت در مصدوم به گاز ترس نیز شهرت یافته است, علاوه بر ترکیبات فوق حاوی CHLOROBENZALDOXIM NITRIL و باران زرد و مقادیر کمی از گازهاي اعصاب مانند سارين، تابون و يا سومان نیز هست که اینها تركيبات آلي فسفردار و جزو سموم ارگانو فسفره هستند و در برخی موارد سبب بروز علائم شدیدی در بین مصدومان این گازها مانند سرگيجه، درد قفسه ي سينه ، سردرد شديد ، دو بيني و تاري ديد ، خستگي تهوع، استفراغ، استفراغ خونی ، دردهاي شكمي و افزايش ترشحات دهان، بيني، چشم و سیستم تنفسي و دردهای شدید عضلانی میگردد. در موارد متعدد در آزمایش خونی که از مصدومان توسط همکاران ما گرفته شده است در خون آنها مقاديري فنيل انالين؛ نيتريت و گوگرد ديده شده و سطح اوره خون آنها نیز بالا بوده است . همچنین بدلیل تاثیر بر DNA می تواند سبب عوارض دیررس و تغییرات کارسینوژنیک و سرطانزایی در انسان نیز شود. و بعلاوه بدلیل نیمه عمر طولانی با شسته شدن توسط آب باران در خیابانها و سرازیر شدن به مزارع پایین دست که از آبهای سطحی استفاده می کنند سبب بروز عوارض زیست محیطی دهشتناکی میگردد.

مشاهدات همکاران ما در کلینیک ها و مراکز اورژانس و مطب ها حاکی از آنست که علی رغم گذشت چندین روز از تظاهرات خیابانی 25 بهمن هنوز در برخی موارد علائم مصدومیتهای افرادی که در جریان تظاهرات این روز آسیب دیده اند برطرف نشده و ما نگران عوارض دیررس این گازهای شیمیایی نیز هستیم. و این در حالی است که مصدومان این روزها به میزان بسیار زیادی در شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و تویتر از بروز علائم جدید مانند استفراغ خونی و دردهای عضلانی شدید و تهوع در خود خبر می دهند که تاییدی بر استفاده از این گونه گازها در سطح وسیع در جریان تظاهرات روزهای اخیر ایران است.

بر اساس پروتكل منع كاربرد جنگ افزارهاي شيميايي و بيولوژيك سال 1925 ژنو که کشور ایران نیز یکی از امضا کنندگان این پروتکل است , استفاده از این گازها غیرمجاز است و از طرفی این سلاحها در سطح خیابانها و معابر عمومی استفاده می گردد که محل رفت و آمد هزاران کودک و زن و مردی است که در این مناطق سکونت دارند و ممکن است در جریان این اعتراضات، شرکت نداشته باشند.

لذا بر اساس مسئولیتی که جنابعالی دارید از شما بعنوان دبیر کل سازمان ملل متحد در آستانه سالروز استفاده حکومت عراق از این گونه سلاحهای شیمیایی علیه مردم حلبچه در سال 1988 , تقاضا دارم در سریعترین زمان ممکن برای توقف استفاده از گازهای شیمیایی که این روزهاعلیه مردم ایران استفاده می شود اقدام کنید و در صورت لزوم گروه کارشناسی برای بررسی اثرات مخرب این گازها بر انسانها و محیط زیست به ایران اعزام نمایید.

دکتر محمد کاظم عطاری

مدیر پایگاه اطلاع رسانی پزشکان ایران

۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

کشته شدن یک دانشجو در جریان تجمعات دیروز شیراز


در جریان ناآرامی‌های دیروز شیراز، یکی از دانشجویان دانشگاه شیراز به نام "حامد نورمحمدی" روز گذشته توسط نیروهای امنیتی کشته شده است.
به گزارش دانشجونیوز، حامد نورمحمدی دانشجوی رشته زیست‌شناسی دانشگاه شیراز، ساکن خوابگاه دستغیب، اهل شهر خرم آباد، روز گذشته ۱ اسفند در میدان نمازی مقابل ساختمان شماره ۱ دانشکده مهندسی، در حال فرار از دست ماموران امنیتی و بسیجی کشته شده است.
به گفته شاهدان عینی، حامد نورمحمدی از پل روگذر حد فاصل میدان دانشجو و میدان نمازی توسط ماموران امنیتی به پایین یرت شده و پس از برخورد ماشین در سطح خیابان پایین (خیابان ساحلی) جان خود را از دست داده است.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که اوضاع دانشگاه شیراز به شدت امنیتی گزارش می‌شود.
تعدادی از دانشجویان فعال به خوابگاه‌ها و صحن دانشگاه ممنوع الورود شدده‌اند، و در مواردی نیز با خانوداه آن‌ها تماس گرفته شده و مورد تهدید قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، شب گذشته راس ساعت ۱۰ شب به مدت ۱۵ دقیقه صدای الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور در خوابگاه مفتح دانشگاه شیراز طنین افکن شد.

بازتاب بين المللي تظاهرات اول اسفند مردم در رسانه هاي جهان ادامه دارد


آژانس ايران خبر: بازتاب بين المللي تظاهرات اول اسفند مردم در رسانه هاي جهان ادامه دارد.

تلويزيون رويتر: صحنه هايي كه گفته ميشود مربوط به تظاهرات روز يكشنبه درتهران است, امروز بر روي سايت يوتيوب گذاشته شده است. دراين تظاهرات مردم خطاب به خامنه اي شعار ميدهند“ مبارك, بن علي, نوبت سيد علي”. طبق گزارشات رسيده تجمعات زيادي در نقاط مختلف تهران صورت گرفته است و در درگيريهاي امروز ميان مردم و نيروهاي امنيتي, حداقل يك نفر كشته شده است.

تلويزيون يورونيوز: امروز صحنه هاي درگيري در ايران ديده شده است. دو سوم از جمعيت 75 ميليوني ايران, زير 25 سال هستند و بيكاري در اين كشور بيش از 14درصد است . اين صحنه ها تكرار حوادث 2 سال پيش است. تكرار صحنه هايي كه اعتراضات عليه رژيم در تهران با خشونت سركوب گرديدند.

تلويزيون دويچه وله آلمان: ايران هم شاهد تظاهرات ضدحكومتي است . گزارش شده كه يكي از تظاهر كنندگان كشته شده است. دولتهاي اروپايي حكومت ايران را به احترام به آزادي بيان, حق تظاهرات آزاد و عدم بكارگيري زور در برابر مردم فراخواندند.

تلويزيون بي.بي.سي جهاني: نيروهاي امنيتي ايران در تلاش براي مقابله با تظاهرات ضد دولتي در خيابانها مستقر شدند. فيلم هاي آماتوري كوتاهي از شيراز دريافت شده ولي وب سايت اپوزسيون همچنين مدعي شده كه تظاهر كنندگان در چندين شهر ديگر از جمله در تهران تجمع كرده اند.
خبرنگار تهران ما كه قادر به ارسال گزارشي از ايران نيست از لندن حوادث اخير را دنبال ميكند.
ما ميدانيم كه حضور گسترده اي از نيروهاي امنيتي در تهران وجود داشته است.به ما گفته شده كه بخاطر نگراني زيادي مقامات از حوادث احتمالي, حتي پليس هاي راهنمائى رانندگي با پليس ضد شورش جايگزين شده اند. ما گزارشاتي از چندين تجمع داشته ايم اما دقيق نميدانيم كه چند نفر بودند . همچنين گزارشاتي از شليك گاز اشك اور داشته ايم.

تلويزيون الجزيره انگليسي: درايران تظاهرات شروع شده در چند ساعت گذشته صداي درگيريها بين تظاهر كنندگان و نيروهاي امنيتي شنيده شده است.
در تويتر آمده است: جانيان رژيم، مردم را در ميدان ونك با باتون ميزنند ولي مردم فرار نميكنند و در مقابل آنها مي ايستند. تظاهر كنندگان در محوطه بيروني جام جم, ايستگاه تلويزيون دولتي جمع شده اند.
اين گزارش از خارج ايران به دست ما رسيده است. گزارش مي گويد: تير هوايي براي متفرق كردن مردم در ميدان وليعصر بكار برده ميشود. اين كليپ تصويري هم در يوتيوپ ديده ميشود كه مربوط به روز يكشنبه است. در آن جمعيت شعار مرگ بر ديكتاتور مي دهند.

تلويزيون سي.ان.ان: گزارشها حاكي از درگيريهاي خشونت بار در ايران است. هزاران تن از نيروهاي مسلح امنيتي در چندين شهر ايران به مقابله باتظاهركنندگان پرداختند. گزارشها همچنين حاكي از ضرب و شتم مردم و دستگيري ميرسيد و حداقل يك نفر كشته شده است. تصاوير ويدويي رفته رفته روي يوتيوب گذاشته ميشود. ارزيابي اين كه چه تعدادي تظاهرات كردند، كار دشواري است. هزاران نفر در تظاهرات شركت داشتند. آنها پس از تجمع, شعار ضدحكومتي سردادند. ولي نيروهاي امنيتي آنها را متفرق كردند. در برخي تقاطع ها درگيري ميان مردم و نيروهاي امنيتي رخ داد. شاهدان گفتند حداقل 12 نفر دستگير شده اند. شاهدان همچنين گفتند كه تظاهرات در اصفهان و شيراز نيز برگزار شده است. امروز گزارش شده كه يك تظاهركننده در ميدان هفت تير كشته شده است.











آنچه كه در پي مي آيد گزارش تلويزيون العربيه از تظاهرات بزرگ اول اسفند ميباشد , اين گزارش در تاريخ 20 فوريه ( اول اسفند ) پخش شده است :
بار دیگر ایران با تظاهراتی که شهرهای مختلف را در برگرفت شعله‌ور شد. نیروهای امنیتی و بسیج با گلوله جنگی با تظاهرات مقابله کردند. خبرهای اولیه نشان می‌دهد که یک نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی‌شده‌اند. دختر هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور سابق نیز دستگیر شد.
گزارشگر نجاح محمدعلی : خیلی ساده می‌شود تصور کرد که بادهای تغییر که از تونس شروع شد و از مصر عبور کرد نمی‌تواند ایران را همان‌طوریکه برخی از سران رژیم به آن عقیده دارند و برای آن ترویج می‌کنند، مستثنی کند. که دری نجف آبادی وزیر امنیت سابق ایران گفت
جمهوری اسلامی یک نظام دینی است ولی دولت هایی که در منطقه فرو می‌ریزند دیکتاتوری هستند.
شعارهای تظاهرات در تهران و شیراز و بقیه شهرها مثل رشت و بابل در شمال و مشهد در شرق نشان داد که ایران در آستانه یک تغییر واقعی است. درگیریها در مناطقی مثل میدان ونک و سهروردی و اطراف دانشگاه صنعتی شریف شدید بود و شعارهایی که تظاهر‌کنندگان می‌دادند خواستار تغییر بودند. طرح اصلاح‌طلبان همان‌طوریکه در خیابان ولی العصر طولانی‌ترین خیابان تهران انجام شد، این بود که تظاهرات به‌صورت صامت به حرکت در بیاید. ولی نیروهای امنیتی و بسیج لباس‌شخصی و موتورسواران تهاجم به تظاهر‌کنندگان را شروع کردند که بعد از آن خشونت و درگیری شروع شد. اصلاح‌طلبان در این تظاهرات می‌خواستند که یاد دو نفری که در دوشنبه گذشته کشته شده بودند را گرامی بدارند. ولی نیروهای امنیتی وگروههای بسیج و عناصر مخفی در مناطق مختلف از جمله میدان هفت تیر و خیابان عباس آباد به تظاهر‌کنندگان شلیک کردند که درنتیجه حداقل یک نفر کشته و تعدادی زخمی‌شدند....

۱۳۸۹ بهمن ۳۰, شنبه

پیام شاهزاده رضا پهلوی در مورد قربانیان تازۀ مهرورزی حکومت خدا بر زمین


هم میهنان عزیزم،

یک بار دیگر رهبران رژیم ولائی به مردم حق طلب و رزمندۀ میهن، به مردم آزادۀ سراسر جهان ثابت کردند که در خشونت و بی رحمی، و در تجاوز آشکار و مدام به حقوق انسان ها، بدیلی در میان رهبران خود کامه و خشونت ورز جهان ندارند. این بزرگ ترین جنایت کاران تاریخ بشر، از سوئی، در بی شرمی تمام به تحسین جنبش آزادی خواهانۀ ملت های همسایۀ ایران بر می خیزند و از سوی دیگر مسلم ترین حق مردم میهن ما را، که حق تجمع آرام و مسالمت آمیز است وحشیانه می شکنند، و زنان و مردان بی سلاح و بی گناه را برای هزارمین بار به خاک و خون می کشند و راهی زندان و شکنجه می کنند. هیچ نیروی اشغال گری در تاریخ جهان با مردم اسیر آن نکرده است که «جانشینان» خدا بر سر «هموطنانشان» آورده اند؟


من در همان حال که به سهم خود بار دیگر سر تعظیم در برابر شهامت و پایداری هم میهنان رزمنده و حق طلبم فرود می آورم، به بازماندگان فرزندان برومند دیگری از ایران، که به صف صدها هزارتن از قربانیان دیگر رژیم اشغالگر پیوست، تسلیت می گویم و امیدوارم که مرا در این درد جانکاه با خود شریک بدانند.


پاسداران موظف به نگهبانی حقوق و آزادی های ملت، اکنون که ملت ایران مصمم است که حقوق حقه خود را بدست آورد و آزاد باشد، حقی که سعادت همۀ فرزندان ایران زمین را تامین کند و راه را برای آینـده ای شکوفـا بازگشایـد از شما انتظار می رود که در این مسیر سرنوشت ساز آنها را یاری دهید و به خود آیید چون فرزندان شما فرزندان ایرانند و ما همه ایرانی هستیم.


همچنان اطمینان دارم که خون پاک فرزندان ایران، این قربانیان فراموش نشدنی راه آزادی و انسانیت، به هدر نخواهد رفت. یقین بدانیم بسی زودتر از آن که اشغالگران انسان ستیز می پندارند، آفتاب عمرشان چون آفتاب عمر دیگر خودکامگان جهان به سر خواهد آمد.


خداوند نگهدار ایران باد

فراخوان برای ادامه تظاهرات مردم آزادیخواه ایران علیه رژیم جمهوری کثیف اسلامی

مبارک، بن علی، نوبت سیدعلی
مبارک، بن علی، نوبت سیدعلی
مبارک، بن علی، نوبت سیدعلی


فراخوان برای ادامه تظاهرات مردم آزادیخواه ایران علیه رژیم جمهوری کثیف اسلامی

روز یکشنبه اول اسفند 1389

ساعت 3 بعد از ظهر

خیابان ها و میدان های اصلی شهر در سراسر ایران

و

تا اول اسفند هر شب ساعت 10 بانگ مرگ بر ديکتاتور در پشت بام ها

شادی خیلی خیلی نزدیک است

یاران آماده باشید

می جنگیم میمیریم ایران رو پس می گیریم

۱۳۸۹ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

اخبار اعتراضات سراسری مردم علیه جمهوری اسلامی در 25بهمن

برای خواندن اخبار اعتراضات سراسری مردم ایران علیه رژیم جمهوری کثیف اسلامی در 25 بهمن و دیدن فیلم های اعتراضات گسترده مردم در سراسر ایران به وبسایت های زیر مراجعه فرمایید:




۱۳۸۹ بهمن ۲۴, یکشنبه

پیام شاهزاده رضا پهلوی در مورد راه پیمایی ۲۵ بهمن ماه


پیام شاهزاده رضا پهلوی در مورد راه پیمایی ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۹

۲۳ بهمن ماه ۱۳۸۹

خواھران و برادران عزيز و مبارزم

بی نهایت خوشحالم که می بینم موج بزرگی که در سال های اخیر برای احقاق حقوق و آزادی های سرکوب شدۀ خویش به راه انداخته اید چنین فراگیر شده و در تونس و مصر به ساحل پیروزی رسیده است. این پیروزی ها نشانی تازه و انکار ناپذیر دیگر از نیروی لایزال مردم بی سلاح اما آهنین اراده ای است که می توانـد حاکمان خشونت گر را به عقب راند و به تسلیم وادارد. همین نیروی لایزال است که امروز مردم آزادیخواه جهان را به تحسین و زمامدارانشان را به پشتیانی از تلاش پیگیر اما مسالمت آمیز ملت ها در راه آزادی و رهائی کشانده. امروز پیروزی هر جنبش آزادی خواهانه ای در تقویت روحیه و استحکام ارادۀ کوشندگان راه آزادی در هرگوشۀ جهان تأثیری به سزا دارد. یقین دارم که پیروزی درخشان و تاریخی مردم مصر نیز ارادۀ شما برای شرکت در تجمعات و راه پیمائی های روز ۲۵ بهمن و تداوم مبارزات را استوارتر و امیدتان به پیروزی نهائی علیه حاکمان غاصب و ستمگر را بیش از پیش کرده است.

امیدوارم که رژیم بیگانه با آزادی و حق، در مخالفت با راه پیمائی مسالمت آمیز شما برای شرکت در شادکامی مردم آزاده و آزاد شدۀ مصر اصرار نورزد. امیدوارم که درس پیروزی های برق آسا و پی در پی ستم کشیدگان بر ستم گران بر رهبران غافل و فاسد "جمهوری اسلامی" پنهان نمانده باشد. امیدوارم بدانند که هرچه بیشتر خشونت ورزند و هرچه فضا را بر مردم جان به لب رسیده ایران تنگ تر سازند، فنای مسلم حکومت تبه کار خویش را نزدیک تر کرده اند. امیدوارم که نیروی های انتظامی و نظامی ایران نیز از آنچه در مصر روی داده است درسی بزرگ آموخته باشند و از هر خشونتی علیه خواهران و برادران، هم کیشان و هم میهنان بی گناه خود بپرهیزند و بیش از پیش به خیر و صلاح ملت بیاندیشند تا حمایت از حکومت ظالمان، بدانند که پیروزی راه پیمایان حق طلب در نهایت پیروزی آنان خواهد بود.

برای همۀ شما هم میهنان آزاده و آزادی خواهم در آزمون دیگری که پیش رو دارید آرزوی توفیق دارم و خـود را در کنــار شما می دانم. با هــر فرصت و امکانی که می یابم می کوشم تا ندای رسای آزادی خواهانۀ شما را به گوش همۀ آزادگان جهان برسانم. مطمئنم که تلاش پیگیر و قهرمانانۀ شما در راه آزادی و بهروزی، پیروزی نهایی را بهمراه خواهد داشت.

خداوند نگهدار ایران باد

زنده باد شاهزاده رضا پهلوی

پیام شاهزاده رضا پهلوی به مناسبت سالگرد تولد تاریکی در آستانۀ بازگشت روشنائی


هم میهنانم،

در این غم انگیز سالگردِ تولدِ نامبارک "جمهوری اسلامی" خشنودم که در برخی از جوامع اطراف میهن عزیز ما موجی تازه در راه پیکار برای آزادی بپا خاسته است، این موج خودجوش هرروز توانی تازه می گیرد و بذری تازه از امید در دل آزادیخواهان می نشاند. از تونس تا مصر و یمن، مردمانی همبسته و مصمّم، ناهراسیده از خطر، آوای رهائی از اسارت سر داده و غاصبان آزادی ها و حقوقشان را دلاورانه به چالش کشیده اند. شماری بزرگ و روز افزون از زن و مرد و پیر و جوان، از هر صنف و پیشه ای، و با هر مرام و مذهبی، بدون فراخوان هیچ رهبری، به این موج پیوسته اند. این پیکارگران راه آزادی به کمتر از دستیابی به همۀ آزادی ها و حقوق پایمال شده خویش تا این لحظه قانع نشده اند و امیدوار باشیم که هرگز نخواهند شد.


به یاد داشته باشیم که هرجنبش آزادی خواهانه ای کمابیش از جنبش های مشابه خود الهام می گیرد، به ویژه در روزگارما که انقلاب ارتباطات داد و ستد اندیشه ها و آرمان ها، و پراکندن خبر رویدادها، را چنان آسان کرده که گوئی در جهان مرزی در میان نیست. جنبش آزادیخواهانه و خود جوش ما نیز- که نظام ولایتی را به لرزه درآورده و در صف رهبرانش شکافی ژرف و کاری برجای گذاشته، از پیکارهای آزادی خواهانۀ دیگر مردمان الهامی نو و جانی تازه گرفته است.


تردید نکنیم تندبادی که امروز از رهگذر پیکار بی امان آزادی خواهان در همسایگی ما وزیدن گرفته رهبران رژیم را بیش از همیشه هراسان کرده است. آنان به چشم دیده اند، و هنـوز می بینند، که نـه تنها در سرزمینی کـه غاصبانه برآن مسلط شده اند، بلکه در سرزمین های استبداد زدۀ دیگر، با هیچ ترفند و خشونتی مردمان محروم از حقوق و آزادی را از ادامۀ پیکار منصرف نمی توان کرد.


هم میهنان آزاده ام،

یقین دارم که همۀ شما نیز تلاش پیگیر این مبارزان راه آزادی و رهائی را به فال نیک گرفته اید و با هر گامی که آنان به سوی پیروزی بر می دارند شما نیز به چیرگی نهائی خود بر دشمنان امیدوار تر می شوید. مطمئنم که جوانان آزاده و پرشور و هشیار وطن نیز پیکار سی ساله با حکومت ولائی را در همبستگی خلل ناپذیر، با پرهیز از خشونت، و پشتیبانی روزافزون همۀ مردم آزاد جهان، به اوجی تازه خواهند رساند و ایران عزیز و کهن سال را از دوران تاریکی و تباهی به دوران روشنائی و بهروزی رهنمون خواهند شد.


خداوند نگهدار ایران باد

۱۳۸۹ بهمن ۱۸, دوشنبه

25 بهمن، روز خشم مردم آزادیخواه ایران در راه است


فراخوان در حمایت از قیام مردم آزادیخواه مصر و تونس و اعتراض به 32 سال ظلم رژیم جمهوری ننگین اسلامی



دوشنبه 25 بهمن

ساعت 3بعد از ظهر

تهران:از ميدان امام حسين تازی تا ميدان شهیاد



گزارش از تهران: اعلام روز 25 بهمن به عنوان "روز خشم ملت ایران" با استقبال شدید مردم در تهران و شهرستانها مواجه شده است. به جرات می توان گفت مهمترین بحث مردم تهران درباره چگونگی حضور در این تظاهرات است و مهمتر آنکه بسیاری از آنان اظهار می کنند مگر ما از مردم مصر و تونس کمتریم؟

در تاکسی و اتوبوس و مترو حضور در تظاهرات 25 بهمن بحث روز شده و درحالیکه اکثر مردم از این طرح استقبال می کنند از یکدیگر می خواهند که حداقل ترین کار ممکن یعنی حضور در خیابان ها را انجام دهند. از شهرستانها هم خبر می رسد مردم خود را برای برگزاری تظاهرات آرام و مسالمت آمیز 25 بهمن آماده می کنند.

گرچه موسوی و کروبی رسما از وزارت کشور تقاضای صدور مجوز راهپیمایی کرده اند و حکومت را بر سر دوراهی باخت-باخت قرار داده اند، اما از دانشگاه ها خبر می رسد که اگر مجوزی هم صادر نشد، دانشجویان بدون توجه به این مسئله در خیابان حضور پیدا می کنند و به شکل مسالمت آمیز اعتراض خود را نشان می دهند. بسیاری از انجمن های دانشجويی امروز با صدور بیانیه از دانشجویان سرتاسر کشور خواسته اند تا با تمام توان در تظاهرات 25 بهمن شرکت کنند.

عده ای می گویند: چه مجوز صادر شود چه نه، همانند 25 خرداد 88 که مجوز ندادند همه حضور پیدا می کنیم .

عده ای دیگر از تجربیات خود می گویند و اظهار می کنند: از هر طریق ممکن باید اطلاع رسانی کنیم حتی با دیوار نویسی و اسکناس نویسی. تا همه بیایند و جهانیان جمعیت میلیونی ما را ببینند....خلاصه شور عجیبی در تهران به پا شده است.

اینکه آیا نیروهای نظامی در ایران همانند ارتش تونس و مصر غیرت آن را داشته باشند که روز 25 بهمن در کنار مردم باشند، جای سوال است، اما به هر ترتیب حضور یکپارچه مردم پاسخ هر سئوالی را خواهد داد.

تا آخرین نفس ماهستیم

با سپاس از وبسایت خبری پارس دیلی نیوز و ایران پرس نیوز

جان زندانی سیاسی حسین رونقی ملکی در خطر است

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
زندانی سیاسی آزاد باید گردد



خبرگزاری هرانا - مسئولین وزارت اطلاعات با پا فشاری به عدم رسیدگی وضعیت حسین رونقی ملکی جان این زندانی سیاسی را به خطر انداخته‌اند و وی را بدون رسیدگی پزشکی در زندان نگهداری می‌کنند.
بنا به اطلاع ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران "هرانا" حسین رونقی ملکی به علت تورم کلیه نیاز فوری به عمل جراحی در یک بیمارستان تخصصی را دارد؛ اما مسئولین قوه قضاییه و وزارت اطلاعات با مانع تراشی از این امر جلوگیری کرده و از رسیدگی پزشکی به این زندانی خود داری می‌کنند.
وضعیت این زندانی به شدت وخیم گزارش شده به طوری که تمام صورت و دستهای این زندای متورم شده و نیاز فوری به عمل جراحی در خارج از زندان دارد.
ماموران وزارت اطلاعات با تهدید خانواده این زندانی کماکان به عدم اطلاع رسانی پا فشاری کرده و گفته‌اند تا زمانی که خبر رسانی در مورد این زندانی شکل می‌گیرد ما برای حسین کاری انجام نمی‌دهیم.
خانواده این زندانی که چندین نامه به رییس قوه قضاییه و دادستان تهران نوشته و خواستار ملاقات با این مقامات شده‌اند که با عدم توجه این مقامات مسئول مواجه شده‌اند.
لازم به یاد آوری است که در چند روز گذشته یکی از زندانیان محبوس در زندان اوین به نام "آرش ارکان" که از ناراحتی کلیوی رنج می‌برد بر اثر عدم رسیدگی مسئولین جان خود را از دست داد.
از سوی دیگر ماموران وزارت اطلاعات با کارشکنی در پرونده این زندانی از تودیع وثیقه یک میلیاردی وی ممانعت به عمل آورده‌اند و از ملاقات‌های حضوری این زندانی با خانواده‌اش جلوگیری می‌کنند.
حسین رونقی در آذر ماه سال ۸۸ بازداشت و به مدت یک سال در سلول‌های انفرادی زندان اوین زیر شکنجه‌های روحی و جسمی شدید به سر می‌برد. وی در مهر ماه سال جاری به ۱۵ سال زندان محکوم و این حکم توسط دادگاه تجدید نظر تایید گشت.

لوموند :موج سرکوب در ایران در شب سالگرد جمهوری اسلامی


پارس دیلی نیوز:لوموند:اعدام در ملا عام، دستگیری: چند روز مانده به سی و دومین سالگرد انقلاب اسلامی در روز ۱۱ فوریه، حکومت ایران مشغول سرکوبی بی‌سابقه است. کریم لاهیجی، دبیر فدراسیون حقوق بشر در ایران می‌گوید: "حداقل صد نفر از ابتدای ماه دسامبر و تقریبا ۳۵۰ نفر در سال ۲۰۱۰ کشته شده‌اند و این یعنی هر روز یک اعدام." رکوردی که به آن افزایش شدید بزهکاران (+۳۰ درصد فقط در تهران) که زندان‌ها را پر کرده‌اند، افزوده می‌شود؛ حتی پیش از این هم، زندان‌ها از دستگیری‌های گسترده در سال ۲۰۰۹، بعد از انتخاب دوباره و پرحاشیه محمود احمدی‌نژاد- حدودا ۴۰۰۰ نفر- پر بودند.

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۰، به نظر می‌رسد که انفجار یک بمب در زاهدان، در منطقه آشفته سیستان و بلوچستان که چهل کشته برجای گذاشت، کاتالیزور موجی از اعدام‌ها بوده است. بیست و پنج نفر کمی بعدتر در دو "نوبت" به دار آویخته شدند. روز ۲۴ ژانویه در تهران، چهار زندانی برای "تجاوز و جرائم جنسی" اعدام شدند، همین طور دو نفر دیگر، "سیاسی هایی" که به عنوان نزدیکان به سازمان مجاهدین خلق معرفی شده بودند، و یکی شش سال و دیگری ده سال را در زندان سپری کرده بودند.

از آن موقع، ماشین سرکوب با شدت هر چه تمام‌تر به راه افتاد. حتی یک شهروند ایرانی-هلندی به اسم زهرا بهرامی پایان ژانویه اعدام شد، مساله‌ای که آغازگر یک بحران دیپلماتیک با لاهه بود؛ زیرا تهران تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی‌شناسد.

برچسب "قاچاقچی مواد مخدر" بسیار کارآمد است. آقای لاهیجی توضیح می‌دهد که از آن در بسیاری از موارد استفاده می‌شود، در حالی‌که "در اکثر مواقع ما هویت اعدامی‌ها را نمی‌دانیم."

اما چرا الان؟ وی پاسخ می‌دهد: "کومت حتی پیش از این زیر فشار بین‌المللی و تحریم‌ها بود و اکنون هم مشغول حل و فصل درگیری‌های داخلی میان گروه‌های مختلف بر سر قدرت است. حرکت اعتراضی در ایران بدون روزنامه، بدون سخنگوی آزاد، با احزاب غیرقانونی، سندیکاهای تعطیل شده، سرکوب شده است، اما هم‌چنان حضوری زیرپوستی دارد. برای همین هم آنها شدیدا دچار بدبینی شده‌اند و قصد دارند ملت را بترسانند. حوادث سال ۲۰۰۹ شوکی بود که هم‌چنان از اثرات آن رها نشده‌اند. آنها می‌خواهند همه کسانی را که بر افکار عمومی تاثیرمی‌گذارند خفه کنند. این نشانه قدرت نیست، بلکه نشان‌دهنده ضعف است."

برای خفه کردن مخالفان یک اتهام دیگر هم ابداع شده است: صحبت کردن با خارجی‌ها تبدیل به عملی "علیه امنیت ملی" شده است. اولین اهداف این اتهامات وکلا، فعالان حقوق بشر، سیاسیون و خبرنگاران هستند که سی نفرشان هم زندانی هستند.

شکنجه‌های وحشیانه

بعضی از آنها از سال ۲۰۰۹ در زندان به سر می‌برند، مثل مصطفی تاجزاده (معاون سابق وزیر کشور در دوران اصلاحات) یا عیسی سحرخیز روزنامه‌نگار. آنها در دادگاه اولیه به ترتیب به شش سال و سه سال زندان به علاوه "پنجاه سال ممنوعیت فعالیت روزنامه‌نگاری" محکوم شده‌اند و منتظر حکم قطعی خود هستند.

کریم لاهیجی می‌گوید: "فشارها با خروج از زندان پایان نمی‌یابند. پرونده‌ها هرگز بسته نمی‌شوند. آنهایی که خارجی می‌شوند هم آزاد نیستند." به این ترتیب، ابراهیم یزدی ۸۰ ساله، رهبر نهضت آزادی که به سرطان پروستات مبتلاست شش ماه پیش به زندان افکنده شد و هنوز در حبس است. زندانیان دیگر که کمتر شناخته شده‌اند حتی اجازه ملاقات نداشتند، تا جایی که خانواده‌هایشان دست به اعتصاب غذا زدند.

محکومیت‌ها مدام سخت‌تر می‌شوند. برای اولین بار است که یک وکیل، نسرین ستوده به یازده سال زندان محکوم می‌شود و تنها اتهامش آن است که از زندانیان سیاسی دفاع کرده‌است. شوهر وی هم برای آن‌که رسانه‌های خارجی را از وضع همسرش باخبر می‌کرد دستگیر شد. شیوا نظرآهاری روزنامه‌نگار هم به دلیل فعالیت‌های خود در کمپین "یک میلیون امضا" به چهار سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

شرایط زندان هم سخت‌تر شده است. عبدالله مومنی، دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت نیز بعد از آن که به شدت شکنجه شد، در دادگاه تجدید نظر به چهارسال زندان محکوم شد. حتی یک روز بازجوها سر او را در توالت پر فرو کردند و مجبورش کرده بودند کثافات را ببلعد.

او در نامه‌ای تکان‌دهنده که از درون زندان به علی خامنه‌ای در ماه اوت سال ۲۰۱۰ فرستاده است و لوموند هم نسخه‌ای از آن را دریافت کرد، همه این شکنجه‌ها را شرح می‌دهد. وی که در بند ۲۴۰ زندان اوین حبس بود، سلول بسیار کوچکش که در آن گاز اشک‌آور زدند، تحقیر کردن‌ها و ضربات را توصیف می‌کند: بازجوهایش به او می‌گفتند: "با تو طوری رفتار خواهیم کرد که وقتی بعدها حرف بند ۲۴۰ شود، بدنت بلرزد." و او به طور مستقیم آیت‌الله خامنه‌ای را مخاطب قرار می‌دهد و می‌پرسد: "آیا به نظر شما اعترافاتی که با این روش‌های غیر انسانی به دست می‌آید معتبر است؟"

* از: مَری-کلود دکام / در: لوموند

روایتی تلخ و دردناک از کوچه پس کوچه های جنوب تهران

سایت پارسینه: خبرنگار شبكه خبری صداقت ، در گزارشی اجتماعی روایتی تلخ اما واقعی از کوچه پس کوچه های جنوب تهران را بیان كرده است.

ـ « ما ! ما رفتیم ، بعد آنها گفتن ما دیه نمی خوایم . گفتیم رضایت ندهند . آنها گفتند باشد . » سرش را پایین می‌اندازد و با پاچه شلوار نخی‌اش بازی می‌کند. " خوشمان نمی آمد از پدرمان ...

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبكه خبری صداقت ، اینها را وقتی عاطفه می گوید انگار همه خانواده در جیبش جا گرفته اند .

در چهره این دختر جنوب شهری چیزی بود . بر لبهایش حرفی مانده بود همانطور که خودش روی دستهایش ... سرد است . عاطفه می خندد . به چراغ علاالدین شکسته و لکنته گوشه اتاق اشاره می کند و می گوید " با همین گرم می شویم . " امــا دروغ می گفت عاطفه هیچگاه گرمی را حس نکرده بود . او به یکباره بزرگ شده بود .

کابوس پدر را طوری روایت می کند ، در چند جمله ، انگار که دارد از مردی بیگانه ، از همسایه ایی دور حرف می زند ."پدرم تزریقی ست، به یکی از دوستانش تزریق کرد، او هم مرد، الان هم توی زندان است"! همین! "ما رفتیم، آنها دیه نخواستند، فقط ما گفتیم رضایت ندهند. آنها هم گفتند باشد." و من در عجبم که چرا نه ؟ چرا نه؟ و باز لبخند می زند؛ "خوشمان نمی آمد از پدرمان..!"

عاطفه خوب یاد گرفته خودش را بزرگ کند؛ اینجا خانواده ای ندارد ، پدری معتاد، مرتکب قتل، ساکن زندان، و مادری که جور زندگی خانواده را بکشد و خودش هم ساکن زندان این خانه سرد .
راستی مادرش... ! می گوید: " شده که شب شام نخورده، خوابیده باشیم، اما هیچ وقت به مادرمان سرکوب[سرکوفت] نزده ایم."

انگار درد همه جای این خانه به کمین ساکنانش نشسته . عاطفه روسری اش را مرتب می کند .
" مامانم تا پنجشنبه توی تولیدی کار می کندتوی خیابان ولیعصر ، جمعه ها خانه یک نفر کار می کند . بعد روزهایی که آنجا نمیرود، نفت می خرد . "

نفت را برای همان علاالدین لکنتی گوشه اتاق می خرد تا بلکه خانه گرم شود اما خانه همچنان سرد است .

کمی آنطرف تر برادر کوچکش روی متکاها بالا و پایین می رود، به سختی تلاش می کند خودش را در آن بالا، روی متکاهای نا متعادل، نگهدارد، درست مثل خواهرش، دختری که آن پایین، روی زمین فقر، سخت و سفت و متعادل نشسته و با خنده از سردی خانه حکایت می کند.

عاطفه از خواهرش ـ آزیتا ـ روایت دیگری دارد . "یک خواهر کوچک تر از من هم هست که ده سال دارد، یک خانواده قبولش کرده، برده کاشان". و می گوید : "قرار بود مرا ببرند(کاشان) آماده هم بودم، اما دیدم "آزیتا" از من واجب تره، من باید بمونم، کارهای خونه را انجام بدهم "این را که می گوید سرش را پایین می اندازد و به برادش خیره می ماند . او یکجا بچگی اش را می گذارد به حراج .

می گوید: " دیدم اون (خواهرش، آزیتا را می گوید) بیشتر از من به تفریح و این چیزها احتیاج داره ... آن زن،(همان که آزیتا را قبول کرده و به کاشان برده) نمی گذارد باهاش حرف بزنیم،... آزیتا اصلا عوض شده، مامان بهش زنگ زده، گفته؛ شما مرا اینجا گذاشتین، بابای من خوبه، تو بابای مرا انداختی زندان " بالاخره بغضش می گیرد . به زور سرش را بالا می گیرد تا اشک هایش هوس پایین آمدن نکنند .

چیزی شاید هست، اما هرچه هست ، سقف نیست .

خنده اما دوباره بر می گردد. زندگی ست، دیگر. مگر بخاطر آب چشم یک دختر سیزده ساله، می ایستد؟ آدمی که زنده است، مجبور است به زندگی کردن . می گوید: "این همه رفتیم، کسی کمکمان نکرد". یک لحظه می ماند که بگوید، یا نگوید. ولی می گوید: "خدا فقط به آدم های ثروتمند کمک می کند. فقط به آدم های ثروتمند ... "

لعنت بر کسی که به این دختر، یا به مادرش، ... از سر ترحم پولی بدهد. دختری که در سیزده سالگی، کودکی نکرده بزرگ شده، خوب می داند چطور گلیمش را از آب این روزگار بیرون بکشد. فقط اگر سنگ ترحم پیش پایش نیاندازیم، نفسش را با پول ویران نکنیم. فقط اگر بگذاریم با این گردن راست، راه خودش را برود ؛در همان جاده باریک خاکی که سمت راستش آشغال دانی است ؛ تمام بی عدالتی های جهان را زیر پاهای برهنه اش، خورد و خاکشیر کند.

آدرس عاطفه را اگر خواسته باشید می توانید او را حوالی میدان راه آهن پیدا کنید .

قصه کودکانی که لالایی اعتیاد می شنوند ؛ زنگ خطر

افسانه نیك‌راد،‌ روانشناس با بیان اینكه فرزندان والدینی كه معتادند باید به طور حتم تحت حمایت اجتماعی قرار گیرند، می‌گوید: در حقیقت والدین معتاد باعث شده تا فرزندان آنها به اعتیاد گرایش پیدا كرده و بعد این فرزندان، اعتیاد را به جامعه منتقل ‌كنند. وی در خصوص توصیه‌هایی برای خانواده‌ها، می‌افزاید: جامعه و سازمان بهزیستی باید برای خانواده‌ها آموزش‌ها و كنترل‌هایی در نظر بگیرد؛ در واقع خانواده‌هایی كه معتادند باید تحت نظر قرار گیرند.

غنچه راهب، مددكار اجتماعی نیز با بیان اینكه تعداد زیادی از زنان و مردان معتاد، پدر و مادرهایی هستند كه فرزندان و نسل آینده را پرورش می‌دهند، ادامه معتقد است : متأسفانه در خانواده‌هایی كه با فقر فرهنگی مواجه هستند میزان سواد و دانش‌ در خصوص عوارض اعتیاد كمتر است كه این امر می‌تواند برای والدین و فرزندان مشكلات بسیاری ایجاد كند. این روانشناس بیان می‌كند: برخی از خانواده‌ها با فقر شدید اقتصادی رو به رو بوده و فرزندان خود را به دلیل كار مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند و برخی از آنها را می‌فروشند؛ دولت باید باور كند این كودكان كار و خیابان در معرض خطر هستند؛ در واقع تا زمانی كه این موضوع باور نشود با این مشكلات مواجه هستیم؛ مشكل كودكان در معرض خطر در جامعه ما هنوز جدی گرفته نشده است و سازمان بهزیستی توانایی كار كردن بر روی این كودكان را ندارد.

حرف آخر

آدم هایی مثل عاطفه و خانواده اش زیر پوست پایتخت انگشت شمار نیستند ، گرچه چتر حمایتهای دولت و سایر نهادهای حمایتی بر سر خانواده های درگیر معضلات اقتصادی - که همراهی آن با مواد مخدر این کلاف را سردرگم تر نموده است – نسبت به گذشته محسوس تر شده اما حقیقتی که نمی توان کتمانش نمود ، این است که آدم هایی چون عاطفه و خانواده اش شب را در سرما و درگیر با مشکلات اقتصادی صبح می کنند و مناطق جنوبی و جنبی تهران چشم داشت بیشتری به یاری مسئولان دارند .

 رژیم چپاولگر جمهوری ننگین اسلامی نابود باید گردد

تقویت شایعه مرگ زهرا بهرامی زیر شکنجه


پارس دیلی نیوز:در اعتراض به تدفین مخفیانه زهرا بهرامی ، سفیر هلند از ایران فراخوانده می شود.
مقامات رژیم جمهوری اسلامی، جسد زهرا بهرامی را در منطقه ای در 400 کیلومتری تهران دفن کرده و فرصت حضور دختر و بازماندگان وی را برای شرکت در مراسم نداده است. به گفته وکیل هلندی زهرا بهرامی، این اقدام مقامات ایران موجب تقویت شایعه مرگ زهرا بهرامی زیر شکنجه شده است.
شهرزاد نیوز: "یوری روزنتال" وزیر امور خارجه هلند به عنوان اعتراض به جلوگیری مقامات ایران از حضور بازماندگان زهرا بهرامی در مراسم تدفین وی، سفیر هلند در ایران را موقتا از ایران فراخواند.
خبرگزاری هلند به نقل از سایت دمکراسی و حقوق بشر اعلام کرده است که مقامات ایرانی، جسد زهرا بهرامی را در منطقه ای در 400 کیلو.متری تهران دفن کرده و فرصت حضور دختر و بازماندگان وی را برای شرکت در مراسم نداده است. بنفشه نائب پور، دختر زهرا بهرامی گفته است که پس از اعدام مادرش به وی گفته شده است که او را برای تدفین مادرش مطلع خواهند کرد. اما دفن جسد در منطقه دوری خارج از تهران مانع از آن شده است که وی بتواند در تدفین مادرش شرکت کند.
"آدری تیلبورخ" وکیل زهرا بهرامی در روزنامه هلندی فولکس کرانت گفته است که ممانعت از تحویل جسد زهرا بهرامی و ممانعت از شرکت بستگان وی در مراسم تشییع جنازه خاکی از سیاسی بودن پرونده زهرا بهرامی است.
پرونده زهرا بهرامی هلندی ایرانی تباری که روز 9 بهمن به دار آویخته شد، موجب افزایش تنش های دیپلماتیک بین دو کشور شده است. پس از انتشار خبر اعدام، هلند روابطدیپلماتیک خود را با جمهوری اسلامی به حالت تعلیق در آورد. اما وزیر امور خارجه هلند از اخراح سفیر جمهوری اسلامی و یا فراخواندن سفیر خود از ایران خودداری کرده بود.
هفته گذشته پارلمان هلند در جلسه ای 5 ساعته وزیرامور خارجه هلند را به خاطر نحوه برخورد به پرونده زهرا بهرامی استیضاح کرد. یکی از پیشنهادات مطروحه در جلسه پارلمان، فراخواندن سفیر هلند از ایران در موقعیتی مناسب بود. وزیر امور خارجه وعده داده بو حداکثر ظرف دو ماه، و در موقع مناسب سفیر هلند را فرا خواهد خواند تا به مشاوره و ارزیابی در مورد این پرونده پرداخته شود.
ضمنا فراکسیون های مختلف در پارلمان هلند از وزیر امور خارجه از جمله خواهان تلاش برای تحویل جسد زهرا بهرامی و تحقیق در مورد علت مرگ وی شده بودند. این خواست به دنبال انتشار خبر تائید نشده ای در روزنامه تلگراف صورت گرفت . در آن روزنامه گفته شده بود که زهرا بهرامی اعدام نشده بلکه زیر شکنجه کشته شده است.
وکیل هلندی زهرا بهرامی گفته است که تدفین اعلام نشده بدون اطلاع بازماندگان زهرا بهرامی موجب تقویت این شایعه شده است که زهرا بهرامی زیر شکنجه به قتل رسیده است.
وزارت امور خارجه هلند اعلام کرده است که سفیر ایران در هلند را نیز فراخوانده است تادر گفتگویی با یکی از کارمندان عالیرتبه وزارت امور خارجه، اعتراض هلند را به اطلاع برساند.

۱۳۸۹ بهمن ۱۶, شنبه

زندانیان سیاسی زندان سنندج در شرایط غیر انسانی

زندانی سیاسی آزاد باید گردد


زندانیان سیاسی زندان سنندج در شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی قرار دارند
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" در طی هفته های گذشته بازجویان وزارت اطلاعات و پاسداربندها فشارها ،اذیت وآزارها و تحقیرها را بر علیه زندانیان سیاسی زندان سنندج به حد طاقت فرسایی رسانده اند.گارد زندان بصورت متناوب به سلولهای زندانیان سیاسی یورش می برند آنها را مورد ضرب و جرح و توهین قرار می دهند و حداقل وسایل شخصی زندانیان را تخریب و یا با خود می برند.
بازجویان وزارت اطلاعات زندانیان سیاسی را فرا می خوانند و برای ساعتهای متمادی آنها را مورد بازجویی و توهین و ضرب و شتم قرار می دهند. بازجویان وزارت اطلاعات و پاسداربندها شرایط غیر انسانی و طاقت فرسایی علیه زندانیان سیاسی اسیر و بی دفاع بوجود آورده اند و این شرایط با این شدت پیش از این در زندان حاکم نبوده است و بنابه گفتۀ بعضی از زندانیان شرایطی مانند دهۀ 60 علیه زندانیان سیاسی ایجاد کرده اند.
شکنجه گرانی که مجری شکنجه های جسمی و روحی و تحقیرها علیه زندانیان سیاسی در زندان سنندج هستند به قرار زیر می باشند:1-یدالله اقبالی از بازجویان وزارت اطلاعات که در شکنجه و اذیت و آزار زندانی سیاسی هیچ حد و مرزی را باقی نمی گذارد. این فرد خطاب به زندانیان سیاسی گفته است که در اداره اطلاعات سنندج معروف به یابوی دولتی است.2.آرش پارسا 3.مصطفی کولی وند 4.مهدی قوامی از پاسداربندهای جناتیکار که بسیار کینه توز است و دائم زندانیان سیاسی را مورد توهین واذیت وآزار قرار میدهد.5. عیسی احمدیان 6.الماسی 7. ویسانی، این فرد با زندانیان سیاسی برخوردی وحشیانه و غیر انسانی دارد.
سیاست سرکوب خونین مردم ایران ،اعدام زندانیان سیاسی،اعدام های گروهی،اعدام نوجوانان و سرکوب زندانیان سیاسی اسیر و بی دفاع توسط ولی فقیه علی خامنه ای تصمیم گیری می شود و برای اجرا به صادق لاریجانی رئیس منصوب وی در قوۀ قضاییه و از جنایتکاران علیه بشریت ،وزارت اطلاعات و سازمان زندانها گذاشته می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تصمیم گیری در مورد سرکوب وحشیانه و طاقت فرسای زندانیان سیاسی تو سط ولی وقیه علی خامنه ای و اجرای آنها توسط ارگانهای تحت امرش را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران توسط رژیم ولی وقیه علی خامنه ای تریاکی است.

كشتار جوانان اهل سنت در بلوچستان ایران


ایران پرس نیوز:سنی نیوز: به گزارش منابع خاص سنی نیوز از بلوچستان، دو جوان بیگناه بلوچ که سوار بر خودرو تويوتا بوده اند، در دو راهي پارود - سرباز در بلوچستان بعد از عبور از ايست بازرسي توسط نيروهاي سپاه پاسداران رژيم جنايتكار صفوى به رگبار بسته ميشوند.

در همين حالت يک جوان به نام امان اربابي فرزند جان محمد در صحنه جنايت بر اثر تيراندازي سپاهيان کشته ميشود و جوان ديگري به نام رشيد که راننده خودرو بوده است زخمي می گردد و هم اکنون در حالت زخمي در بازداشتگاه نيروهاي سپاه رژيم به سر ميبرد.

لازم به ذکر است رژيم براي دادن جنازه جوان کشته شده از خانوده اش يک ميليون تومان جريمه نقدي درخواست نموده و خانواده جوان کشته شده که فقير بودند، با مشکلات فراوان جريمه را تهيه ميکنند و بعد از پرداخت يک ميليون تومان جريمه به رژيم جنازه فرزندانشان را تحويل ميگيرند.

از سوي دیگر بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک جوان بلوچ به نام «حسن محمد حاجی» در شهرستان جاسک توسط نیروهای انتظامی در مقابل منزلش توسط ستوان مصطفی حاتمیان شیرازی به قتل رسید.

پیش‌تر دادستان زاهدان از قتل یک جوان بلوچ به اتهام شرارت خبر داده بود، اما تا کنون نیروهای اطلاعاتی و امنیتی علت تیر اندازی به سمت این جوان را اعلام نکرده‌اند.

لازم به ذکر است به گفته منابع خبری ستوان مصطفی حاتمیان شیرازی یکی از آمرین قتل سه جوان بلوچ در ماه رمضان در این منطقه بوده است.